  • Data: 2006-06-06 23:52:18
    Temat: Re: Czy w Kodak Express mogą odmówić wykonania usługi??
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    witek [###w...@s...poczta.gazeta.pl.invalid.###] napisał:

    > Gdyby w plikach był atrybut pamiętajacy, czy plik został utworzony,
    > jego zawartość zapisana (create, write), czy też plik został
    skopiowany
    > (copy), to ewidentnie widziałbyś wówczas różnicę.
    > Co niektóre systemy operacyjne coś takiego właśnie rozróżniają.

    I co to wnosi do sprawy praw autorskich. Przecież i tak nie wiesz, czy
    tę kopię robił autor, czy ktoś niepowołany. Pomijam sprawę tego, że
    jak weźmiesz przez schowek wrzucisz 9 fotek na jedną "kartkę", to
    stworzysz nory plik i to będzie oryginał.

    > Powodem odmówienia wywołania zdjęc, jest uzasadnione podejrzenie, że
    > prawa autorskie do zdjęcia należą do kogoś innego.

    I co by Ci tu odpisać? Podejrzewać to on sobie może. Ciężar
    udowodnienia faktu spoczywa na osobie, która z faktu tego wywodzi
    skutki prawne(art. 6 kc). A więc fotolab musiał by tego dowieść, by
    móc na tej podstawie wywodzić swoje prawo do niewykonania usługi.
    Inaczej, to po prostu fotolab niewywiązała się z umowy i tyle. Na
    upartego można ich ścigać cywilnie. Tylko, że nie warto.