    From: witek <w...@s...gazeta.pl.invalid>
    Newsgroups: pl.rec.foto,pl.soc.prawo
    Subject: Re: Czy w Kodak Express mogą odmówić wykonania usługi??
    Date: Tue, 06 Jun 2006 16:36:47 -0500

    fotech wrote:

    > Pare lat temu zrobilem sobie w zawodowym zakładzie fotke dowodowa na analogu , na
    kolorowym filmie 35 mm, w pakiecie oprocz odbitek dostalem negatyw, bo o to
    poprosilem, autor rzemieslnik nie pytal ani po co, ani tez nie oczekiwał dodatkowej
    zapłaty. Pewien znany na grupie skanerzysta zeskanowal mi ten obrazek i złożył mi 4
    takie obrazki w jedno zdjęcie tif. Przychodze do labu na Karmelickiej w krakowie
    (chyba juz go dzis nie ma) i rozmowa taka jak w Gliwicach, nie i juz, bo skad mam
    wiedziec, ze to nie zdjecie dowodowe, no to jest zdjecie dowodowe wlasnie, i ch....
    was to obchodzi - zrobcie mi odbitke z pliku. Nie i koniec. Ide z plikiem do Agfy na
    Gertrudy, ogląda laborant dzieło " jakie to pomysłowe - komentuje" i dostaje odbitki
    10x15 w normalnej cenie jaka wynika z uslugi za amatorke w tym formacie.
    I to że ci zrobili odbitki oznacza, że takie jest prawo?

    > Niby czemu mam w takiej sytuacji udowadniac kto ma prawa do tego wizerunku? A jak
    sobie sciagne widoczki Wielkiego Canionu z publicznie dostepnego pbase.com.do
    domowego albumu to też laboranci będą żadac ode mnie certyfikatów? Nie dajmy sie
    zwariowac moze jednak...
    To spróbuj tak ściągnięte zdjęcia gdzieś opublikować to się zdziwisz
    jaka będzie reakcja.
    Zdjęcia na stronie zostały umieszczone, żeby były na stronie.
    Nikt nie dał ci pozwolenia na ich kopiowanie z tej strony.
    To, że to się da zrobić nie oznacza, że możesz to zrobić.