eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawo › Czy usluga moze byc towarem?
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 22

  • 1. Data: 2007-10-18 22:31:01
    Temat: Czy usluga moze byc towarem?
    Od: Rafal M <r...@g...com>

    Witam

    Czy w ramach "reklamacji z tytulu niezgodnosci TOWARU z umowa" moga
    reklamowac rowniez USLUGI telekomunikacyjne?

    Chodzi mi glownie o to, by dostawca mial ustawowy czas na odpowiedz
    max 14 dni.

    Co w ramach takiej reklamacji moge rzadac obnizenia abonamentu? Czy
    jesli mimo np 2-3 takich reklamacji swiadczone uslugi beda wadliwe,
    mam prawo wczesniej rozwiazac umowe zawarta na czas okreslony?


    Pozdrawiam
    Rafal


  • 2. Data: 2007-10-18 22:38:04
    Temat: Re: Czy usluga moze byc towarem?
    Od: Maciej Bebenek <m...@t...waw.pl>

    Rafal M pisze:
    > Witam
    >
    > Czy w ramach "reklamacji z tytulu niezgodnosci TOWARU z umowa" moga
    > reklamowac rowniez USLUGI telekomunikacyjne?
    >
    > Chodzi mi glownie o to, by dostawca mial ustawowy czas na odpowiedz
    > max 14 dni.

    Dla usług telekomunikacyjnych obowiązuje maksymalnie 30 dniowy termin
    odpowiedzi.

    >
    > Co w ramach takiej reklamacji moge rzadac obnizenia abonamentu? Czy
    > jesli mimo np 2-3 takich reklamacji swiadczone uslugi beda wadliwe,
    > mam prawo wczesniej rozwiazac umowe zawarta na czas okreslony?

    ROZPORZĄDZENIE MINISTRA INFRASTRUKTURY z dnia 1 października 2004 r. w
    sprawie trybu postępowania reklamacyjnego oraz warunków, jakim powinna
    odpowiadać reklamacja usługi telekomunikacyjnej

    Dziennik Ustaw z 2004 r. Nr 226 poz. 2291

    M.


  • 3. Data: 2007-10-19 13:50:30
    Temat: Re: Czy usluga moze byc towarem?
    Od: Rafal M <r...@g...com>

    On 19 Pa , 00:38, Maciej Bebenek <m...@t...waw.pl> wrote:

    > Dla us ug telekomunikacyjnych obowi zuje maksymalnie 30 dniowy termin
    > odpowiedzi.

    > ROZPORZ DZENIE MINISTRA INFRASTRUKTURY z dnia 1 pa dziernika 2004 r. w
    > sprawie trybu post powania reklamacyjnego oraz warunków, jakim powinna
    > odpowiada reklamacja us ugi telekomunikacyjnej
    >
    > Dziennik Ustaw z 2004 r. Nr 226 poz. 2291


    Dzieki :)

    Pozdrawiam
    Rafal






  • 4. Data: 2007-10-19 14:02:01
    Temat: Re: Czy usluga moze byc towarem?
    Od: Liwiusz <l...@p...onet.pl>

    Rafal M pisze:

    > Dzieki :)
    >


    A jeśli chodzi ogólnie o poruszony problem, to usługa nie może być
    przedmiotem reklamacji z tytułu niezgodności produktu z umową, ponieważ
    - zgodnie z art. 1 ustawy to regulującej - stosuje się ją wyłącznie do
    sprzedaży rzeczy ruchomej.

    --
    Pozdrawiam!
    Liwiusz
    www.liwiusz.republika.pl
    Masz wierzytelność i chcesz ją sprzedać lub potrzebujesz pomocy w jej
    egzekucji => http://www.kwm.net.pl


  • 5. Data: 2007-10-19 14:02:07
    Temat: Re: Czy usluga moze byc towarem?
    Od: Rafal M <r...@g...com>

    On 19 Pa , 00:38, Maciej Bebenek <m...@t...waw.pl> wrote:


    > ROZPORZ DZENIE MINISTRA INFRASTRUKTURY z dnia 1 pa dziernika 2004 r. w
    > sprawie trybu post powania reklamacyjnego oraz warunków, jakim powinna
    > odpowiada reklamacja us ugi telekomunikacyjnej
    >
    > Dziennik Ustaw z 2004 r. Nr 226 poz. 2291


    I jestem wlasnie po lekturze tej ustawy.
    Niestety nie ma tam ani slowa o tym, co robic, jesli w tym ustawowym
    terminie 30 dni, nie dostane odpowiedzi na reklamacje?
    Reklamacja jest uznana automatycznie za uznana?

    Co moge zrobic, gdy mimo wielokrotnych reklamacji dotyczacych
    nienalezytego wykonania uslugi dostawca nic z tym nie robi? Czy mam
    prawo wypowiedziec w takim wypadku umowe przed terminem na ktory
    zostala podpisana?


    Pozdrawiam
    Rafal





  • 6. Data: 2007-10-19 14:25:42
    Temat: Re: Czy usluga moze byc towarem?
    Od: Maciej Bebenek <m...@t...waw.pl>

    Rafal M pisze:

    > I jestem wlasnie po lekturze tej ustawy.
    > Niestety nie ma tam ani slowa o tym, co robic, jesli w tym ustawowym
    > terminie 30 dni, nie dostane odpowiedzi na reklamacje?
    > Reklamacja jest uznana automatycznie za uznana?

    Tak, wtedy zadziała art. 106 ust.2 PT
    Art. 106. 2. Jeżeli reklamacja usługi telekomunikacyjnej nie zostanie
    rozpatrzona w terminie 30 dni od dnia jej złożenia, uważa się, że ta
    reklamacja została uwzględniona.

    Tylko... trzeba sporzadzić reklamację w zgodzie z podanym wcześniej
    rozporzadzeniem. Trzeba pamiętać, że reklamacja jest tak naprawdę
    żądaniem zapłaty i nalezy dodatkowo określić jej kwotę.

    Dodatkowym elementem jest potwierdzenie, że reklamacja taka wpłynęła do
    operatora i którego dnia. Znane są przypadki, gdy na potwierdzeniu jest
    stempel z datą np. 1 września, a 25 października przychodzi "w
    odpowiedzi na Pański list otrzymany dnia 26 wrzesnia..."

    >
    > Co moge zrobic, gdy mimo wielokrotnych reklamacji dotyczacych
    > nienalezytego wykonania uslugi dostawca nic z tym nie robi? Czy mam
    > prawo wypowiedziec w takim wypadku umowe przed terminem na ktory
    > zostala podpisana?

    Niestety, to wprost z przepisów PT i pochodnych nie wynika. Trzeba by
    się wesprzeć Kodeksem cywilnym.

    M.


  • 7. Data: 2007-10-19 14:27:02
    Temat: Re: Czy usluga moze byc towarem?
    Od: Liwiusz <l...@p...onet.pl>

    Rafal M pisze:
    > On 19 Pa , 00:38, Maciej Bebenek <m...@t...waw.pl> wrote:
    >
    >
    >> ROZPORZ DZENIE MINISTRA INFRASTRUKTURY z dnia 1 pa dziernika 2004 r. w
    >> sprawie trybu post powania reklamacyjnego oraz warunków, jakim powinna
    >> odpowiada reklamacja us ugi telekomunikacyjnej
    >>
    >> Dziennik Ustaw z 2004 r. Nr 226 poz. 2291
    >
    >
    > I jestem wlasnie po lekturze tej ustawy.

    To nie ustawa, to rozporządzenie.

    > Niestety nie ma tam ani slowa o tym, co robic, jesli w tym ustawowym
    > terminie 30 dni, nie dostane odpowiedzi na reklamacje?
    > Reklamacja jest uznana automatycznie za uznana?

    Jest uznana - art. 106 ustawy prawo telekomunikacyjne.

    > Co moge zrobic, gdy mimo wielokrotnych reklamacji dotyczacych
    > nienalezytego wykonania uslugi dostawca nic z tym nie robi? Czy mam
    > prawo wypowiedziec w takim wypadku umowe przed terminem na ktory
    > zostala podpisana?

    Masz prawo uznać, że reklamacja została rozpatrzona pozytywnie.
    Natomiast - w celu zmotywowania operatora do odpowiedzi - do każdej
    kolejnej reklamacji polecam dołączać żądanie 1000zł (10 000zł / 100
    000zł ;) tytułem odszkodowania za nienależyte świadczenie usług.



    --
    Pozdrawiam!
    Liwiusz
    www.liwiusz.republika.pl
    Masz wierzytelność i chcesz ją sprzedać lub potrzebujesz pomocy w jej
    egzekucji => http://www.kwm.net.pl


  • 8. Data: 2007-10-19 14:44:37
    Temat: Re: Czy usluga moze byc towarem?
    Od: Rafal M <r...@g...com>

    On 19 Pa , 16:25, Maciej Bebenek <m...@t...waw.pl> wrote:

    > Niestety, to wprost z przepisów PT i pochodnych nie wynika. Trzeba by
    > si wesprze Kodeksem cywilnym.


    A jakie to paragrafy moga byc?

    Bo wole zaplacic 100% za uslugi, ale miec je swiadczone na nalezytym
    poziomie. Teraz dostaje te 20% rabatu, z tym ze caly miesiac mecze sie
    na fatalnie (chodzi o dostep do internetu - min. sa bardzo wysoki
    pingi, co powoduje ze nie dziala kilka uslug) chodzacym laczu :(
    A niestety umowa byla podpisana na 12 mies :(


    Pozdrawiam
    Rafal



  • 9. Data: 2007-10-19 14:45:25
    Temat: Re: Czy usluga moze byc towarem?
    Od: Rafal M <r...@g...com>

    On 19 Pa , 16:27, Liwiusz <l...@p...onet.pl> wrote:

    > Natomiast - w celu zmotywowania operatora do odpowiedzi - do ka dej
    > kolejnej reklamacji polecam do cza danie 1000z (10 000z / 100
    > 000z ;) tytu em odszkodowania za nienale yte wiadczenie us ug.


    Jak bede pisal reklamacje za pazdziernik to wezme to pod uwage :)
    Dzieki.


    Pozdrawiam
    Rafal


  • 10. Data: 2007-10-19 16:24:17
    Temat: Re: Czy usluga moze byc towarem?
    Od: <s...@a...pl>

    > A jeśli chodzi ogólnie o poruszony problem, to usługa nie może być
    > przedmiotem reklamacji z tytułu niezgodności produktu z umową, ponieważ -
    > zgodnie z art. 1 ustawy to regulującej - stosuje się ją wyłącznie do
    > sprzedaży rzeczy ruchomej.

    No właśnie. Czy rzeczwywiście nie może?

    Przydład: Konsument zamawia wymianę stolarki okiennej w swoim mieszkaniu.
    Spisana zostaje umowa (z określeniem, jakie materiały mają być użyte do
    wykonania usługi).
    Sprzedawca wykonuje usługę, wystawia fakturę za
    wykonaną usługę (faktura jest za usługę, okna były materiałem).
    Okno psuje się. Czy konsument może zareklamować z tytułu niezgodności z
    umową?

    Ustawa w art. 6 mówi:
    Za niezgodność towaru konsumpcyjnego z umową uważa się również
    nieprawidłowość w jego zamontowaniu i uruchomieniu, jeżeli czynności te
    zostały wykonane
    w ramach umowy sprzedaży przez sprzedawcę lub przez osobę, za którą ponosi
    on odpowiedzialność, albo przez kupującego według instrukcji otrzymanej przy
    sprzedaży.

    Tu w przykładzie konsument nie zamówił "okna + wymiana", a "wymianę stolarki
    okiennej". Efekt końcowy dla klienta ten sam, ale inna treść na fakturze.
    Wychodzi na to, że gdyby zamówił okna i zlecił ich wymianę to wówczas mógłby
    skorzystaćz dobrodziejstw ustawy. Ale jako że zamowił wymianę stolarki
    okiennej (okreslajac jakie materiały mają być użyte) już nie może z
    reklamować z tytułu niezgodnosci z umową.

    Czy rzeczywiscie tak jest? Jeśli tak, to na jakiej podstawie konsument może
    zareklamować taką usługę (wadę w użytych, zamontowanych materiałach)? KC i
    rękojmi?

    pozdrawiam


strony : [ 1 ] . 2 . 3


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1