    From: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Czy umowa z biurem nieruchomosci jest wazna...?
    Date: Mon, 19 Jan 2004 23:54:21 +0100
    Sender: r...@p...onet.pl@pc121.nowysacz.cvx.ppp.tpnet.pl

    Użytkownik "Rad" <l...@o...pl> napisał w wiadomości
    news:buh4r3$9sj$1@nemesis.news.tpi.pl...

    > ...jesli zawarl ja jeden z dwoch wlascicieli nieruchomosci, a drugi sie
    nie
    > godzi na zaplate prowizji pobieranej przez takie biuro? Biuro oczywiscie
    > wywiazalo sie z umowy i znalazlo nabywce.
    > Jesli czyn taki jest nie wazny, to na jakiej podstawie prawnej?

    Moim zdaniem umowa jest ważna, z tym że wiąże tego jednego
    współwłaściciela, który podpisał umowę. Więc biuro może dochodzić od niego
    prowizji. Z drugim nic ich nie wiąże. Natomiast współwłaściciel, który
    zapłaci pośrednikowi mógłby próbować ewentualnie wykazywać przed sądem, że
    poniósł jakieś tam wydatki na rzecz wspólną, ale to dość karkołomna
    sprawa.