  • Data: 2010-08-12 09:54:14
    Temat: Re: Czy trzeba zglaszac baze do GIODO?
    Od: Sergiusz Rozanski <w...@s...com> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia 12.08.2010 Tapatik <t...@b...spamu> napisał/a:

    > Jest potrzebny do rejestracji konta. Jeśli kiedyś zapomnisz hasła na
    > takim forum to jak administrator ma Cię zidentyfikować, że Ty to Ty?
    > Natomiast mając mail podany przy rejestracji da radę odzyskać konto.

    Jeśli nie podam email i zapomnę hasła, to je utracę, proste. Email
    nie powinien być po prostu obligatoryjny - na moje ryzyko. I tak w ww.
    przypadkach stosuję email jednorazowy lub delimiterowany.

    > Do rozgłaszania nowości i komunikatów jak najbardziej przydaje się mail.
    > Jak chcesz je inaczej przysłać do użytkowników?

    RSS? na personalizowanym linku. Fajne w tym przypadku jest to że wypisujesz się
    z komunikatów po stronie czytnika (jedna forma dla wszystkich) a nie w mechanizmach
    forum, których możesz nie znać.

    > No i teraz pytanie, czy zbiór maili i nazw użytkowników to są dane
    > osobowe czy nie.

    Na pewno dane osobowe, w myśl ustawy, potrafią dość niskim kosztem jednoznacznie
    zidentyfikować własciciela.

    Bałagan to się zacznie jak openid się rozpowszechni :) bo teraz to będzie czy
    nie dana osobowa? Management openid jest po stronie administarcji openid, a dla
    własciwego portalu jest ona tylko dzierżawiona, a czy ma na to zgodę określa
    user, to teraz kto ma się zgłaszać do GIODO? ;)

    coś ciekawego, tam nie ma asfaltu".