  • 21. Data: 2006-02-21 23:22:09
    Temat: Re: Czy trzeba przechodzic przez przejscie dla pieszych ?
    Od: Radosław Korzeniewski <r...@g...com>

    Paweł Sakowski wrote:

    > Nie zgodzę się z tym.
    >
    > 1. Jeśli uznać, że przecinek między "zabudowanym" a "na" jest elementem
    > alternatywy, to przecinek "jezdni, pieszy" jest postawiony niezgodnie z
    Błędne założenie, to jest koniunkcja a nie alternatywa.

    pozdr

    Radek

  • 22. Data: 2006-02-21 23:28:48
    Od: Paweł Sakowski <p...@s...pl>

    Radosław Korzeniewski napisał:
    > Błędne założenie, to jest koniunkcja a nie alternatywa.

    "Lub" koniunkcją? Polecam lekturę
    http://kpaprzycka.swps.edu.pl/xSamouczek/Temat02.pdf

    A jak się w pord zapisuje koniunkcję znajdziesz w tym co wyciąłeś.

    -------------------+
    -------------------+

  • 23. Data: 2006-02-22 01:12:09
    Od: sg <a...@s...org.pl_WITHOUT>

    Andrzej Lawa napisał(a):

    > Głosowanie: kto jest za przymusowym kierowaniem wszystkich
    > parlamentarzystów na krótki kurs logiki zdań oraz umieszczeniem w
    > Konstytucji wymogu zapisywania przepisów w takiej formie, jak wyżej
    > zaprezentowana? ;)

    jasne, a na koniec kadencji przymusowo rok więzienia, bo napewno coś
    ukradli ;-)
    przecież to nie parlamentarzyści, ale biuro legislacyjne, które ma pełno
    prawników, redaguje takie teksty

    sg

  • 24. Data: 2006-02-22 07:15:54
    Od: "Alek" <alek67@PRECZ_ZE_SPAMEM.poczta.onet.pl>

    > Tylko czasami musi zapłacić.

    Tylko teoretycznie. Za komuny milicjanci gwizdali gwizdkami na niesfornych
    pieszych i wlepiali im mandaty. Dziś policjanci nie mają gwizdków i udają,
    że nie widzą łamania PoRD przez pieszych.

  • 25. Data: 2006-02-22 09:44:00
    Od: "kot behemot" <k...@g...pl>

    Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com> napisał(a):

    > A, o ten przecinek Ci chodzi?
    >
    > Z reguły oznacza to wymienianie i IMHO tutaj też.

    Z pewnoscią nie. Wymienianie jest oznaczone dwukropkiem czasami myslnikiem.
    Przepis jest zupełnie jasny i nie wiem w czym problem - na drogach
    dwujezdniowych w terenie zabudowanym pieszy przechodzi tylko na przejściu
    dla pieszych.

  • 26. Data: 2006-02-22 09:48:32
    Od: "barrakuda dyndalska" <k...@g...pl>

    Fantom <s...@S...poczta.onet.pl> napisał(a):

    > No wlasnie o to chodzi. Zinterpretowales tak jak slyszalem . A inni
    > interpretuja ianczej. A gdzie lezy prawda ? Chyab nigdzie. Kazdy sad powie
    > inaczej :)
    >
    > Fantom
    > ps. tam jest przecinek a potem 'lub', wiec mozna traktowac ze to jest
    > wymienienie trzech rzeczy. Ale mozna tez zinterpretowac ze na terenie
    > zabudowanym w tych dwoch pozostalych sytuacjach.

    Nie mozna. Taka interpretacja byłaby bez sensu ponieważ uniewazniałaby
    pierwsze cztery punkty. Poza tym jest niezgodna z logiką języka polskiego i
    zasadami interpunkcji.

  • 27. Data: 2006-02-22 09:48:45
    Od: "kot behemot" <k...@g...pl>

  • 28. Data: 2006-02-22 10:29:00
    Od: "Przemek R." <p...@t...gazeta.pl>

    'Tom N' napisał(a):
    > "Przemek R." <p...@t...gazeta.
    pl> w

    > Tylko czasami musi zapłacić.

    tak, poniewaz powinno sie przechodzic w miejscach do tego przeznaczonych
    :-)

  • 29. Data: 2006-02-22 15:45:33
    Od: "Fantom" <s...@S...poczta.onet.pl>

    > Ostatnio spotkalem sie z dziwna interpretacja, ze pieszy wcale nie musi
    > przechodzic na przejsciu na pieszych, ale moze przejsc w dowolnym miejscu.
    > Czy to prawda ? Co mowia o tym przepisy dokladnie ?

    Reasumujac pkt 5 :
    (obszar zabudowany AND (droga dwujezdniona OR torowisko))
    No i super - to mi sie juz bardziej podoba :)

    Fantom

  • 30. Data: 2006-02-22 15:49:02
    Od: Radoslaw Korzeniewski <r...@g...com>

    On Wed, 22 Feb 2006 00:28:48 +0100, Paweł Sakowski wrote:

    > "Lub" koniunkcją? Polecam lekturę
    Przecinek pomiędzy "zabudowanym" a "na" jest koniunkcją (nie widzę tu
    "Lub" - jako alternatywa) i do tego stwierdzenia się odnosiłem.
> [...]
    > tramwaje po torowisku wyodrębnionym z jezdni, pieszy przechodząc przez
    > jezdnię lub torowisko jest obowiązany korzystać tylko z przejścia dla
    Jakoś trudno mi tłumaczyć:
    "Na obszarze zabudowanym _lub_ na drodze dwujezdniowej lub po której
    kursują tramwaje po torowisku wyodrębnionym z jezdni (...)"
    To byłyby trzy alternatywy a powinna być (jak już ktoś w tym wątku
    napisał): koniunkcja z alternatywą.

    Chyba że się nie zrozumieliśmy.

    pozdr

    Radek