  • Date: Sat, 15 Sep 2007 15:29:56 +0200
    From: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Czy to legalne?

    Liwiusz wrote:

    > Bardzo, bardzo nieprawdziwe, o czym poniżej.

    Ty tak twierdzisz.

    > Ale wysokość kary też ma znaczenie. Nawet 100% wykrywalność zabójstw

    Owszem, ale nie aż takie, jakie przypisują jej pisuary.

    > nic by nie dała przy maksymalnej karze np. 10 lat pozbawienia wolności.

    100% wykrywalność dałaby dużo więcej, niż kara śmierci. Nawet przy
    zagrożeniu "tylko" 10 lat bez możliwości zwolnienia warunkowego.

    > Zawsze znaleźli by się osobnicy, którzy gotowi by byli ponieść tę karę i
    > świadomie zabili. Odpowiednio mniej by ich było, gdyby za śmierć było
    > dożywocie. A jeszcze mniej - jeśli kara śmierci.

    Udowodnij swoje twierdzenie.

    Dla przeciętnego człowieka odsiadka będzie wystarczająco straszna.

    Przy zemście - kalkulacje typu "25 lat odsiadki warte będzie pomszczenia
    mojej krzywdy" widuje się tylko w tandetnych filmach. Ludzie raczej
    kombinują, jak popełnić zbrodnię doskonałą.

    W przypadku pozbywania się niewygodnych ludzi (konkurencja, świadkowie)
    - przecież za zabójstwo i tak grozi dużo wyższa kara, niż np. za handel
    narkotykami.

    Dla płatnego mordercy śmierć i tak jest ryzykiem zawodowym. Zresztą dla
    handlarza narkotykami często też. Więc życie mają wkalkulowane.

    Pozostają jeszcze maniakalni seryjni mordercy, ale ich to nawet
    perspektywa wymyślnych tortur przed egzekucją by nie odstraszyła.

    > I dopiero jak obalisz powyższe twierdzenie to możesz mówić, że kara

    Zrobione.

    > nie odstrasza, przestępcy nie kalkulują (nieprawda) itp. Na razie to
    > jest pustosłowie.

    Pustosłowiem są twoje dogmaty i fundamentalistyczna wiara w karę śmierci
    jako rozwiązanie wszelkich problemów z przestępcami.