    From: Liwiusz <l...@w...poczta.onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Czy to legalne?
    Date: Sat, 15 Sep 2007 07:08:47 +0200

    Andrzej Lawa napisał(a):

    > Piszesz o sobie "my" czy twierdzisz, że to ja popieram zabijanie kogoś,
    > kto nikogo nie zabił - przy jednoczesnym sprzeciwie dla kary śmierci...
    > Masz na myśli aborcję???

    My, czyli system prawny. I nie mam na myśli aborcji, nie chciałbytm
    jej wmieszać w dyskusję o karze śmierci.

    Podam przykład: kilka dni temu policjant zabił człowieka, który
    podczas interwencji zachowywał się bardzo niebezpiecznie. Rozumiem, że
    gdyby osobnik ten jednak zabił policjanta, to już na karę śmierci by nie
    zasługiwał? A dlaczego zasługiwał na śmierć zanim zabił policjanta?

    To do rzeczy, że handel narkotykami jest uważany za zło (zresztą
    niesłusznie), natomiast zabijanie ludzi w niektórych sytuacjach jest
    dopuszczone nawet przez cywilizowane kraje i nie jest to uważane za
    wynaturzenie. Tak samo może być z karą śmierci.

    > Nie rozumiesz? Za trudne?
    >
    > W innych krajach są też inne patologie - co nie znaczy, że należy brać z
    > nich przykład.

    Patologią oznaczasz zgodę na zabijanie w obronie koniecznej lub na
    wojnie?

    > A umiesz czytać? Ja się *wyraźnie* pytałem, dlaczego niby oraz kara
    > śmierci miała niby być taka 'sprawiedliwa'.

    Mam takie odczucie.

    > Spytaj się kogoś starszego, skoro nie zrozumiałeś.

    O co mam sięp pytać? Rozumiem, że ludziom kojarzy się dyktatura z
    przestępstwami o ograniczaniem wolności obywateli, ale przecież może być
    na odwrót - tak jak pisałem, zależy kto i o jakich poglądach dorwie się
    do władzy.

    --
    Pozdrawiam!
    Liwiusz