    From: Liwiusz <l...@w...poczta.onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Czy to legalne?
    Date: Fri, 14 Sep 2007 21:34:18 +0200

    Andrzej Lawa napisał(a):

    > Hę? O czym ty bredzisz?

    A czego nie rozumiesz?

    > Nawet w cywilizowanych krajach istnieje handel narkotykami, korupcja i
    > walka o stołki. I co z tego?

    A co to ma do rzeczy?

    > Też mi argument. Jakiemuś kacykowi zachciało się cudzej ropy to
    > postanowił sobie urządzić rzeź. I to ma być argument za rzekomą
    > sprawiedliwością zabijania przez sądy?

    Nie, to nie miał być za tymn argument.

    > Obrona konieczna to obrona konieczna. Musisz być na prawdę zagrożony,
    > albo przynajmniej być o tym przekonany, i musisz się bronić adekwatnie
    > do tego zagrożenia. Nie ma wtedy czasu ani możliwości na inne rozwiązanie.

    > I znowu te wojenne maniactwo...

    Jeśli brakuje argumentów, faktycznie, lepiej wyśmiać.

    > Cóż, idealny sposób na pozbywanie się niewygodnych ludzi - robimy wojnę,
    > przeczepiamy etykietkę zdrajcy i po problemie.

    I myślisz że brak kary śmierci w kodeksie przeszkodziłby mu w tym?

    > Wygoda dla rządzącej kliki - owszem. Ale sprawiedliwość?

    A jakie kary proponujesz dla osób już skazanych na dożywocie, które
    nadal popełniają morderstwa?

    > Wypadek to komunikacyjny to jedno. A sprawy sądowe to coś zupełnie
    > innego. Np. nie ma ryzyka, że w przypadku błędu zginie prokurator czy
    > sędzia - tylko oskarżony ryzykuje.

    I co z tego?

    Dopuszcza się ruch pojazdów, gdzie z góry można przewidzieć, że
    zginie co roku kilka tysięcy ludzi. Jednak ze względu na wygodę, rozwój
    gospodarczy i wiele innych rzeczy, uznajemy że jest to ofiara, którą
    można ponieść.

    Podobnie z pomyłkami sądowymi. Które jednak zdarzają się bardzo rzadko.

    > Neguje, ponieważ każdą inną pomyłkę sądową można w mniejszym lub
    > większym stopniu naprawić. Jak się nauczysz wskrzeszać ludzi
    > powieszonych parę lat wcześniej - pogadamy.

    A samochody będą mogły wyjeżdżać na ulicę dopiero po zapewnieniu 0%
    śmiertelności w wypadkach?

    > Wiesz, dyktatura wojskowa też ma wiele zalet. I co z tego?

    To zależy kto jest dyktatorem. Ale o co Ci właściwie chodziło?

    > Pytanie było o ową sprawiedliwość tej kary - a nie zalety.

    > Brednie.

    Na to stwierdzenie nie potrafię podać kontrargumentów na podobnym
    poziomie, poddaje się.

    --
    Pozdrawiam!
    Liwiusz