  • Data: 2007-05-07 20:51:56
    Temat: Re: Czy to jest włamanie i czy jest karalne?
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam> szukaj wiadomości tego autora

    Robert Tomasik napisał(a):

    > 1) Sprawdź, czy tych ulotek poczta nie roznosi. Też mają taką usługę jak
    > druki bezadresowe.

    Z całą pewnością ulotkarz.

    > 2) Na bardzo upartego takie włamanie na klatkę schodową można by było
    > uznać za naruszenie miru domowego. Ale trzeba by było udowodnić, że
    > ulotkarz wdarł się przy pomocy wytrychu, a nie wszedł wpuszczony przez
    > kogoś z mieszkańców.

    Tylko czy wejście na klatkę schodową, a wręcz do samego wiatrołapu można
    tak kwalifikować?
    Praktycznie rzecz biorąc listonosz robi dokładnie to samo (prawdę mówiąc
    również używa wytrychu, bo nie chce mu się czekać aż ktoś mu otworzy),
    różni się jedynie uprawnieniami.

    > 3) Samo włamanie do skrzynki pocztowej moim zdaniem nie jest
    > przestępstwem, o ile nie kradną przesyłek.

    No właśnie dziwne to trochę, chociaż faktycznie trudno to pod
    jakikolwiek paragraf przypiąć.
    Tak przejrzałem pobieżnie KK i wygląda na to, że nawet włamanie się
    komuś do samochodu np. w celu przespania się, czy posłuchania sobie
    czyjegoś radia również niczym zagrożone nie jest.
    Być może spamerstwo tego rodzaju właśnie na tej luce żeruje...