    From: "Kropelkaa" <k...@u...gmail.com>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Czy to jest możliwe...??
    Date: Fri, 25 May 2007 11:23:38 +0200

    news:f351s0$p2h$1@nemesis.news.tpi.pl...
    To ja sie podepne do pytania...
    Czy ja , jako przecietny obywatel moge zglosic takiego typu lamanie prawa?
    Np kilka dni temu wyprzedzil mnie patrol firmy ochroniarskiej, nastepnie
    wyprzedzal po kolei auta jadace przede mna w sposob bardzo zagrazajacy
    bezpieczenstwu na drodze ( na podwojnej ciaglej na zakrecie pomiedzy
    osiedlami , na pasach przejscia dla pieszych gdzie o malo co nie doszlo do
    wypadku itp- wszystko z nadmierna predkoscia). Czyli jesli taka sytuacje
    nagralabym (powiedzmy aparatem cyfrowym filmik nakrecila) to czy moglabym
    zglosic to na policje?
    Numery auta bylyby widoczne i firma chyba musialaby wskazac kto w danym
    czasie prowadzil ich samochod...
    Inna sytuacja- jest w Krakowie aleja (2 pasy w jednym kierunku), na niej
    przejscie dla pieszych. Jade kilka dni temu i widze grupke ludzi stojących
    na przejsciu wiec sie zatrzymuje (jade wolniejszym pasem). Szybszym pasem
    przejechalo kolo 20 !!!!!! aut nie zatrzymujac sie, nie zwalniajac-
    przeciwnie dajac gaz do dechy (przejscie jest ok 200m od skrzyzowania ze
    swiatlami wiec poniewaz stali przed chwila rozpedzaja sie ... byle
    szybciej). Najgorsze jest to ze taka sytuacja jest po prostu nagminna... i
    nadwyraz niebezpieczna. W miejcu tym potracenia sa bardzo czeste. I podobnie
    jak poprzednio- chetnie uzylabym jakiegos sprzetu rejestrujacego i pouczyla
    tych IDIOTOW "brawurowych" kierowcow.

    Swoja droga czy policja sama nie moglaby zrobic takiej prowokacji?
    Tajniackim samochodem przejezdzac tam i spowrotem zawsze przepuszczajac
    pieszych. W godzine wszelkie normy mandatow by przekroczyli.
    I zeby nie bylo- nie chodzi mi o panstwo policyjne, o sciganie na kazdym
    kroku. Sa wykroczenia i WYKROCZENIA.

    Pozdrawiam
    Agnieszka