  • 11. Data: 2005-06-23 13:54:16
    Temat: Re: Czy to jest fałszywe oskarżenie?
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Johnson napisał(a):

    Dodatkowo: art. 238 kk dotyczy tylko zawiadomień o przestępstwach a nie
    o wkroczeniach.

    --
    @ Johnson

    --- za treść postu nie odpowiadam
    którymi staramy się je ukryć."

  • 12. Data: 2005-06-23 14:09:30
    Od: Stasio Podróżnik <B...@o...pl>

    Johnson napisał(a):

    > Dodatkowo: art. 238 kk dotyczy tylko zawiadomień o przestępstwach a nie
    > o wkroczeniach.

    Patrz co cytowałem i do czego się stosunkowałem.
    Zacytuję jeszcze raz:

    --
    |______ Stasio Podróżnik
    o/________\o PMS: 525tds E34 *PMS Edition* PRRC: Jackson + AT1200

  • 13. Data: 2005-06-23 14:10:02
    Od: Stasio Podróżnik <B...@o...pl>

    Stasio Podróżnik napisał(a):

> [...]

    Pozdrawiam oczywiście ;)

  • 14. Data: 2005-06-23 14:12:10
    Od: Marcin Majchrzak <m...@p...onet.pl>

    Dnia 2005-06-23 15:48:38, na pl.soc.prawo
    (<news:d9eeta$s6j$1@nemesis.news.tpi.pl>), Johnson napisał(a):

    > Czy twoje rozumowanie polega na tym że jak kogoś policja zawiadamia w
    > trybie art. 54 kpwow że nie znajduje podstaw do wniesienia wniosku o
    > ukaranie bo nie popełniono wykroczenia, a osoba ta składa samodzielnie
    > wniosek o ukaranie sprawcy to popełnia przestępstwo z art. 238 kk? Jeśli
    > tak to po co jest art. 27 kpwow? Po to żeby więcej osób zostało
    > skazanych z art. 238 kk?
    > I czy aby sąd jest organem powołanym do ścigania przestępstw o którym
    > mowa w art. 238 kk? Organy te wymienia art. 311-312 kpk?

    To dopiero wszechstronne spojrzenie na zagadnienie! Dziękuję bardzo.

    --
    pzdr
    Marcin Majchrzak

  • 15. Data: 2005-06-23 14:25:37
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Stasio Podróżnik napisał(a):

    > Patrz co cytowałem i do czego się stosunkowałem.
    > Zacytuję jeszcze raz:

    Stosujemy wybiórcze cytaty czy czytamy tlko pierwsze zdania postu i
    potem piszemy dalej co przyjdzie do głowy?
    Zacytuje dalszą części postu, która zawierała kazus, a którą zapewne
    przeczyłeś:
    "Jeżeli więc osoba wie, że nie popełniono wykroczenia (bo została np.
    poinformowana przez policję czy Straż Miejską), a mimo to biegnie to sądu i
    zgłasza wykroczenie, to czy takie coś może się kwalifikować na fałszywe
    oskarżenie?

    Czy może jedynie nie zgadza się z opinią policji i SM i chce wyjaśnienia
    sprawy
    przez sąd?"

    Zresztą w swojej kategorycznej wypowiedzi jakoś jej nie zróżnicowałeś,
    że ma ona zastosowanie tylko do przestępstw (z czym też bym się nie do
    końca zgodził).

  • 16. Data: 2005-06-23 15:29:04
    Od: Stasio Podróżnik <B...@o...pl>

    Johnson napisał(a):

    > Zresztą w swojej kategorycznej wypowiedzi jakoś jej nie zróżnicowałeś,
    > że ma ona zastosowanie tylko do przestępstw (z czym też bym się nie do
    > końca zgodził).

    Fakt, że się nie odniosłem do której z opcji się stosunkuję.
    Proszę o wybaczenie.

    To czy mam rację czy nie , zależy od sytuacji. Jeśli np ktoś
    zawiadomiłby np prok o pop przest a był sam w pełni świadom , że
    tak nie jest, a robił to tylko np po to by wszcząć postępowanie
    (utrudnić komuś życie np przez łażenie i składanie zeznań) to
    mam jak najbardziej rację.

    Natomiast, jeśli po prostu organom ścigania się nie chce wszcząć
    jakiegoś postępowania i dlatego odmawiają podjęcia działań, to
    masz absolutną rację.

    Odpowiedziałem zdawkowo, jako , że temat ten był już poruszany
    na grupie , a jeśli nie na niej , w sieci jest trochę
    orzecznictwa itp itd ... jak zwyhkle spieniłem się na lenistwo
    ... Rozumiem, że można o coś pytać jak sie np czegoś nie
    rozumie. Jeśli wiem np że tematyka jest z KK przeglądam cały KK
    i dopiero wtedy gdy nie zrozumiem zapytam :P Chyba, że nie wiem
    gdzie problem może być omówiony czy opisany .. wtedy pytam
    właśnie o to gdzie to jest ;) etc etc :P

  • 17. Data: 2005-06-23 16:30:20
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Stasio Podróżnik napisał(a):

> [...]
    > jest, a robił to tylko np po to by wszcząć postępowanie (utrudnić komuś
    > życie np przez łażenie i składanie zeznań) to mam jak najbardziej rację.

    Teraz to tworzysz stan faktyczny całkiem inny od wymienionego.

> [...]
    > że nie wiem gdzie problem może być omówiony czy opisany .. wtedy pytam
    > właśnie o to gdzie to jest ;) etc etc :P

    Więc twierdze że nie rozumiesz art. 238 kk na który się powołałeś.

  • 18. Data: 2005-06-23 16:50:24
    Od: Stasio Podróżnik <B...@o...pl>

    Johnson napisał(a):

    > Teraz to tworzysz stan faktyczny całkiem inny od wymienionego.

    Gdyby na tej grupie rozpatrywana była tylko sytuacja
    przedstawiona to:

    a) było by 99 % mniej postów.
    b) nie byłoby odpowiedzi ;) Jako , że często sytuacja jest tak
    przedstawiona, że należy się domyślać co autor miał na myśli.

    > Więc twierdze że nie rozumiesz art. 238 kk na który się powołałeś.

    Min ... Wyrok SN V KK 43/02
    Trochę tez tysz znam, czytać ze zrozumieniem czasem się mi
    zdarza, więc pozwolę sobie mieć własne zdanie na ten temat, z
    deka odmienne od Twojego ;)

  • 19. Data: 2005-06-23 16:54:22
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Stasio Podróżnik napisał(a):

    > Min ... Wyrok SN V KK 43/02
    > Trochę tez tysz znam, czytać ze zrozumieniem czasem się mi zdarza, więc
    > pozwolę sobie mieć własne zdanie na ten temat, z deka odmienne od
    > Twojego ;)

    Nijak nie rozumiem czemu twierdzisz że rozumiesz art. 238 kk. Orzeczenie
    które przytaczasz dotyczy raczej problemu zbiegu przestępstw z art. 233
    kk i art. 238 kk.
    Ale dobrze nie będę cie więcej męczył.

  • 20. Data: 2005-06-23 16:58:05
    Od: Stasio Podróżnik <B...@o...pl>

    Johnson napisał(a):

    > Nijak nie rozumiem czemu twierdzisz że rozumiesz art. 238 kk. Orzeczenie
    > które przytaczasz dotyczy raczej problemu zbiegu przestępstw z art. 233
    > kk i art. 238 kk.

    Sprawdzałem , czy korzystamy z tych samych prog :P
    Zwróć uwagę ( o ile jest jak piszę) że na podstawie poczytania
    paru tez można nawet najbardziej opornemu ten temat przybliżyć ...

    > Ale dobrze nie będę cie więcej męczył.

    A to to możesz mi rozjaśnić ?