  • 1. Data: 2003-03-26 07:33:37
    Temat: Czy to bezpieczne?
    Od: "Madab" <o...@p...onet.pl>

    Facet zamiast pieniedzy chce mi wystawić weksel.
    Gość narazie nie ma pieniedzy ani majątku , ale bierze kredyt w banku,
    zakłada firmę budowlaną.i jako firma kupuje działke budowlaną by budować
    domki.
    Co bede mógł zrobic gdyby nie chciał wykupić w/w weksli?
    Niedawno mój znajomy miał weksel a dłużnik nie chciał go wykupić i nawet nie
    stawiał sie na wezwania policji na przesłuchania! Znajomy był bezradny.
    Podobno dłuznik ponosi koszty w sadzie i nakaz zaplaty, także koszty
    oprotestowania weksla( nie wiem co to jest) , a sam dłuznik niczego nie
    wyegzekwuje.
    A czy dłuznik nie zostanie obciążony tymi kosztami? Jak duże to koszta?
    I co to koszty oprotestowania weksla?
    Z góry dzieki
    Czy jest jakies lepsze zabezpieczenie od weksla?
    Pozdrawiam
    Madab

  • 2. Data: 2003-03-26 07:41:05
    Temat: Odp: Czy to bezpieczne?
    Od: "Madab" <o...@p...onet.pl>

> [...]
    > Gość narazie nie ma pieniedzy ani majątku , ale bierze kredyt w banku,
    > zakłada firmę budowlaną.i jako firma kupuje działke budowlaną by budować

    Czy jest sens żądać by weksel poręczyła firma wystawcy? W końcu firma bedzie
    jego własnością, czyli jakims majątkiem.
    Albo czy jest sens żądać by weksel poręczyła jego żona? Żona jest w końcu i
    tak we wspólnocie majątkowej, to chyba bez poręczenia ma zobowiązania. I
    chyba nawet po ustaniu wspólnoty, gdyż weksel zostanie wystawiony w trakcie
    trwania wspólnoty. Czy moje wyczucie prawa jest złe?
    Z góry dzieki i pozdrawiam :-)
    Madab

  • 3. Data: 2003-03-26 07:47:33
    Od: "Madab" <o...@p...onet.pl>

    Czy ktoś wie ile procent wartości weksla w podobnym przypadku płacą firmy
    windykacyjne odkupujące długi?
    Z góry dziękuje za info
    Pozdrawiam
    Madab

  • 4. Data: 2003-03-27 07:55:08
    Temat: Re: Czy to bezpieczne?
    Od: "Stan_Z" <s...@g...pl>

    Użytkownik "Madab" <o...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > Czy jest sens żądać by weksel poręczyła firma wystawcy? W końcu firma
    bedzie
    > jego własnością, czyli jakims majątkiem.

    lepij mieć potwierdzenie samego człowieka niż jakiejś firmy która może upaść
    lub zmienić się w sp z o.o. i ogłosić upadłość. Stałe numery by uciec przed
    wierzycielami

    > Albo czy jest sens żądać by weksel poręczyła jego żona?

    Z pewną odpowiedzialnościa WARTO i należy wręcz to zrobić.

    > Żona jest w końcu i tak we wspólnocie majątkowej, to chyba > bez
    poręczenia ma zobowiązania. I chyba nawet po ustaniu > wspólnoty, gdyż
    weksel zostanie wystawiony w trakcie
    > trwania wspólnoty.

    A masz pewność że nie mają zniesionej wspólności majątkowej?

    Stan_Z

  • 5. Data: 2003-03-27 10:36:01
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 26 Mar 2003, Madab wrote:

> [...]
    >+ zakłada firmę budowlaną.i jako firma kupuje działke budowlaną by budować

    Tak na logikę: dostał kredyt w banku bez żadnego zabezpieczenia ? ;)

    pzdr, Gotfryd

  • 6. Data: 2003-03-28 09:31:26
    Od: "Madab" <o...@p...onet.pl>

    > Z pewną odpowiedzialnościa WARTO i należy wręcz to zrobić.

    Co znaczy z pewną odpowiedzialnością? Czy nie wystarczy gdy na wekslu
    napisze: "poreczam" i sie podpisze?
    W wypadku żony poręczenie to chyba prawie to samo jak by była TRASATEM męża?

    > A masz pewność że nie mają zniesionej wspólności majątkowej?
    Własnie! Nie mam.
    Serdecznie Ci dziekuje
    Madab

  • 7. Data: 2003-03-28 09:33:51
    Od: "Madab" <o...@p...onet.pl>

    > Tak na logikę: dostał kredyt w banku bez żadnego zabezpieczenia ? ;)

    No właśnie... może mnie oszukuje, że mu dadzą? Niby zabezpieczeniem ma być
    ziemia którą kupi u mnie?
    Pozdrawiam
    Madab

  • 8. Data: 2003-03-28 21:32:48
    Od: "Stan_Z" <s...@g...pl>

    > Co znaczy z pewną odpowiedzialnością?

    przepraszam za przeliterowanie miało być pełną.

    Stan_Z

  • 9. Data: 2003-03-29 20:35:43
    Od: "Madab" <o...@p...onet.pl>

    > miało być pełną.

    To żona moze poręczyć z pełną odpowiedzialnoscią lub z niepełną?
    Madab

  • 10. Data: 2003-03-30 11:33:18
    Od: "Stan_Z" <s...@g...pl>

    moja wypowiedź jest wysmarowana z pełną odpowiedzialnością. Inaczej mówiąc
    TAK Warto to zrobić. Zastanawiał bym się nawet czy nie powinieneś tego
    zrobić na oddzielnym blankiecie z dodatkową umową warunkującą użycie weksla.
    podpisanego przez żonę. (mam na myśli weksel inblanko gdyż nie masz pewności
    co do rozdzielności majątkowej i nie jesteś też pewien czy za jakiś czas się
    nie rozejdą.) Potraktuj niemal jak żyranta.
    MAX ostrożności nie zawadzi.

    Stan_Z