  • 1. Data: 2003-03-25 21:50:34
    Temat: Zmiana nazwiska
    Od: "Aleksander" <s...@w...pl>

    Dzień dobry,

    Jestem zameldowany czasowo w Łodzi i tu mieszkam, ale stałe zameldowanie mam
    spory kawałek dalej. Chciałbym zmienić nazwisko w trybie administracyjnym.
    Czy muszę jechać w "rodzinne strony" czy mogę złożyć wniosek w Łodzi? Gdzie
    będzie przysłana decyzja?

    Na marginesie, jeśli ktoś ma pomysł jak uzasadnić taki wniosek ( po prostu
    nie podoba mi się i mam złe doświadczenia z rodziną), to proszę o uwgi (
    może być na priv).

    Pozdrawiam -A.

  • 2. Data: 2003-03-25 22:03:42
    Temat: Re: Zmiana nazwiska
    Od: "Przemyslaw Lipin" <p...@o...pl>

> [...]
    > nie podoba mi się i mam złe doświadczenia z rodziną), to proszę o uwgi (

    Nie sadze, zeby udalo Ci sie zmienic nazwisko. Jedynym powodem jest to, ze
    Ci sie ono nie podoba? To na pewna nie przekona pana starosty.

    pozdr
    Przemek

  • 3. Data: 2003-03-26 10:59:32
    Od: "Przemo" <p...@w...pl>

    O mniej więcej o to mi chodziło .
    Dlaczego nie można rzekomo zmienić nazwiska w "trybie administracyjnym".
    Aleksander chyba ma podobny problem co my.
    Ale w moim przypadku pozostają tylko złe doswiadczenia z rodzinką.
    Problem w jaki sposób to umotywować na papierze żeby to miało konkretny i
    sensowny wygląd.

    Pozdrawiam
    Przemo

  • 4. Data: 2003-03-26 13:26:32
    Od: "Przemyslaw Lipin" <p...@o...pl>

    "Przemo" <p...@w...pl> schrieb im Newsbeitrag
    > O mniej więcej o to mi chodziło .
    > Dlaczego nie można rzekomo zmienić nazwiska w "trybie administracyjnym".

    Nie mowie, ze nie mozna. Ale juz wiele postow wczesniej zacytowalem, jakie
    przeslanki zmiany nazwiska/imienia wymagane sa do spelnienia przez ustawe o
    zmiane imion i nazwisk: wazne wzgledy, ktorymi w szczegolnosci
    sa -osmieszajace lub nie licujace z ludzka godnoscia brzmienie nazwiska,
    niepolskie brzemienie nazwiska, nazwisko w formie imienia, oraz gdy
    wnioskodawca od dluzszego czasu posluguje sie nazwiskiem, na na ktore chce
    zmienic swoje "urzedowe" nazwisko.
    Lapiecie sie na ktoras z tych przeslanek? A moze macie inne "wazne wzgledy",
    ktore przekonaja organ administracyjny do takiej zmiany?
    Jesli tak, to ok - moze sie udac. Ale napewno nie na podstawie samej
    niecheci do starego nazwiska. Ta niechec musi byc uzasadniona waznymi
    wzgledami.

    pozdr
    Przemek