    From: "Rafał \"RnR\" Strużyk" <t...@j...nie.poprawny>
    Newsgroups: pl.regionalne.gorny-slask,pl.soc.prawo
    Subject: Re: Czy ten cholerny kraj jest panstwem prawa ?!
    Date: Thu, 13 Jun 2002 08:42:27 +0200

    On Thu, 13 Jun 2002 07:31:56 +0200, "Neko" <n...@z...pl> wrote:

    >Na jedno wychodzi.

    jezeli dla Ciebie budynek kina i film ktory w nim ogladasz to to samo
    to wspolczuje.

    >Brednie. Jezeli programy z tego gatunku maja pelnic role
    >edukacyjna to proponuje gumowy mlotek i tak trzy razy
    >przez lewe ramie.

    myslisz, ze by Ci pomoglo?

    >UMIESZ CZYTAC ?! Wydaje mi sie ze jednak masz problemy
    >ze zrozumieniem. Mowimy caly czas o czlowieku ktory lezac
    >dostawal lomot. Moze zaczne pisac po chinsku zebys
    >zrozumial. Nie neguje zasadnosci uzycia sily. Jak trzeba
    >bylo to trudno. Ale nie o tym mowimy. Mowimy o katowanym
    >chlopaku ktory dawno lezal na ulicy. Co i sad potwierdzil.
    >Wyluzuj...

    ale mowimy rowniez o tym, dlaczego on dostawal ten lomot, czemu wogule
    policja musiala do niego przyjechac i dlaczego musieli przylozyc mu
    pala gdy ich zaatakowal - jezeli nie potrafisz polaczyc dwoch faktow -
    ataku na policjanta i dostania beckow w czasie zatrzymania to sorki
    ale nie ma sensu z toba rozmawiac. Dokladniej - to tak jakbys wielce
    oburzal sie, ze spadl na Ciebie kamien, rzadal zmiany prwa fizyki itp
    itd zamiast zastanowic sie DLACZEGO ten kamien wogule spadal, kto Ci
    go na glowke zrzucil itp itd - dokaldniej - najlepszym sposobem na
    unikniecie nieprzyjemnych konsekwencji czegos jest niedopuszczenie by
    to cos wogule mialo miejsce - jezeli nie chcesz byc bity w czasie
    zatrzymania to NIEZALEZNIE od tego jaka jest policja wystarczy nie
    dawac powodow do bycia zatrzymywanym!

    ogolnie - jestes kukielka w pieknym teatrzyku nakrecanym przez
    dziwnych ludzi - moze wydaje Ci sie nawet, ze to Ty czyms sterujesz -
    ale wierz mi, sznurki Ci wystaja...

    >Tu sie zgodze. Ale nie bicie zatrzymanego.

    a jezeli on sie dalej szarpie? - NORMALNE jest wtedy dalsze uzywanie
    srodkow przymusu, chocby po to zeby nie wstal i nie uciekl (narazie
    przy zatrzymaniu nie przywiazuje sie podejrzanych od razu do slupa -
    pewnie bylo by to niezgodne z jakimis prawami...) - co proponujesz?
    lagodna rozmowe? - "wiesz - niby mozesz uciec bo kolanem ani inaczej
    przycisnac Cie nie moge ale nie rob tego - bedzie mi smutno" myslisz,
    ze to by zadzialalo?

    >Jak nie kupie biletu w autobusie, lub przejde na czerwonym
    >swietle to tez przekraczam ramy prawa ?

    dokaldnie tak - dlatego jezeli zostaniesz zlapany to placisz kare -
    dokaldniej - nie kupujac biletu okradasz nie firme przewozowa ale mnie
    i inne osoby ktore kupily bilety - bo ja musze kupowac drozsze bilety
    ktore pozniej finansuja tak moj przejazd jak i takich typkow jak ty.

    nie znaczy to jednak ze jestes niebezpieczny - dlatego normalnie sie
    ciebie spisuje i placisz kare - natomiast jezeli w czasie kontroli
    biletow pobil bys kogos to mam nadzieje, ze policja zjawila by sie
    szybko...

    >Dlatego ze dostal de facto tylko rok wiezienia. Za nieumyslne
    >spowodowanie smierci zwykle sie dostaje wiecej. To guzik
    >a nie kara. I to jest wlasnie takie przyzwolenie na brutalne
    >dzialanie.

    z tego co ja wiem to dostal 2 lata i 5 lat pozbawienia prawa do
    wykonywania zawodu - kwestia tego kiedy wyjdzie to narazie przyszlosc.

    w sytuacji gdy jego OBOWIAZKIEM bylo jakies zatrzymanie goscia ktory
    go zaatakowal a wczesniej zaklocal po pijaku spokoj uwazam, ze dostal
    i tak duzo.
    nie mowie - za pobicie mozna ich bylo zwolnic, itp itd (ukarac surowo)
    - ale sama smierc tego chlopaka to byl imho wypadek - za bardzo sie
    szarpal, gliniaz za bardzo chcial go uspokoic - no i sie stalo -
    pamietaj jednak, ze gliniarz nie przyjechal tam na swoje widzimisie -
    to zachowane tych chlopakow ZMUSILO go do interwencji i to Ci chlopacy
    go zaatakowali zmuszajac do ZUPELNIE innego potraktowania sytuacji -
    dokaldniej - gdyby chlopak mial rozum to dalej by zyl - i tyle -
    niezaleznie od tego jak zacietymi zomowcami byli Ci policjanci - gdyby
    chlopacy zachowywali sie jak ludzie to Ci policjanci NIGDY BY DO NICH
    NIE PRZYJECHALI - jak juz wczesniej proponowalem - zacznij kampanie w
    tym kierunku - mysle, ze bedzie ciekawsza i pozyteczniejsza.
    --
    RnR (at) extreme (dot) eu (dot) org
    Enjoy life, Snowboard!