    From: "ape" <a...@n...poczta.fm>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Czy takiemu pojazdowi trzeba ustąpić?
    Date: Tue, 7 Mar 2006 11:22:24 +0100

    Użytkownik "flower" <f...@w...pl> napisał w wiadomości
    news:dujm8a$9fo$1@atlantis.news.tpi.pl...
    > Znana sytuacja: gierkówka, grzeje sobie lewym pasem limuzyna z
    włączonym
    > czerwono-niebieskim światełkiem na wys. zderzaka i błyska długimi
    wymuszając
    > ustąpienie. Akurat zdarzyło mi się to widzieć ostatnio w niezwykle
    > niebezpiecznym miejscu (Siestrzeń, niedaleko W-wy), w piątek ok. godz.
    18.00
    > (godzina szczytu), samochód ten przejechał to skrzyżowanie z
    prędkością ok.
    > 130-140 km/h.
    >
    > Czy im (a kto w ogóle takimi samochodami jeździ?) rzeczywiście wolno
    tak
    > jeździć?

    1. to borowiki. oni owazaja, ze im wszystko w polsce wolno ;-)
    2. niebieskie blyskajace oznacza pojazd uprzywilejowany
    3. czerwone blyskajace oznacza pilota kolumny pojazdow uprzywilejowanych
    4. pojazd uprzywilejowany w ruchu jest zobowiazany niezaleznie od
    swiatel blyskowych miec wlaczane swiatla drogowe (na stale!) oraz
    wydawac dzwiek modulowany
    5.nie musisz ustepowac nikomu pierwszenstwa jesli tobie lub twojemu
    pojazdowi zagraza jakiekolwiek niebezpieczenstwo (np. grozba uszkodzenia
    felgi przy wjezdzaniu na wysoki kraweznik) .

    --
    pozdro
    ape