  • 21. Data: 2021-07-07 20:53:09
    Temat: Re: Czy spalenie kościoła (razy 5 w Kanadzie) to "hate crime"?
    Od: "A. Filip" <a...@p...pl>

    Robert Tomasik <r...@g...pl> pisze:

    > Mnie chodziło o to, że obecnie tam mieszkający katolicy nie mają żadnego
    > związku, czy wiedzy z tymi zbrodniami.

    A to musiały być zbrodnie w bardzo wąskim *prawnym* znaczeniu?
    Ocena moralna wymuszającego rządu Kanady i wybranych przez niego na
    dziesięciolecia "podwykonawców" to zupełnie co innego.

    Czy za "żniwo śmierci" w obozach koncentracyjnych w czasie wojen
    Burskich UK odpowiada jak za zbrodnie nawet jeśli to miało być
    "nieprzyłożenie należytej wagi do zapewnienia odpowiednich warunków
    sanitarnych" (niełatwa do udowodnienia premedytacja)?

    --
    A. Filip

  • 22. Data: 2021-07-08 00:48:56
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2021-07-07, Robert Tomasik <r...@g...pl> wrote:

    > Ja problemu upatruję w innym miejscu. Jakiekolwiek podnoszone zarzuty
    > wobec osoby duchownej była z automatu obracana, jako atak na Kościół
    > Katolicki. i włączały się osoby broniące Kościoła, które nie ogarniały,
    > że zarzut nie dotyczy wiary, czy kościoła.

    I nadal tak przecież jest (a już szczególnie w Polsce). Po części wynika to
    bezpośrednio z ww. mentalności. Po innej cześci, nawet nie z osobniczych
    uwarunkowań, a ze zwykłego wyrachowania. Obawiam się, że w tym zawodzie sporo
    osób wie doskonale jak bardzo grzeszy.

    --
    Marcin

  • 23. Data: 2021-07-08 11:52:08
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Wed, 7 Jul 2021 20:43:45 +0200, Robert Tomasik wrote:

    > Mnie chodziło o to, że obecnie tam mieszkający katolicy nie mają żadnego
    > związku, czy wiedzy z tymi zbrodniami.

    Ale jakimi zbrodniami?
    Tymi popelnionymi przez KK wieki temu?

    Na razie to jak rozumiem nie wiadomo kto podpala te koscioly, nie
    wiadomo dlaczego - wiec kanadyjskich katolikow moze szokowac glownie
    to, ze, koscioly sa podpalane.

    J.

  • 24. Data: 2021-07-08 12:06:16
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Thu, 8 Jul 2021 11:52:08 +0200, J.F napisał(a):

    > Ale jakimi zbrodniami?
    > Tymi popelnionymi przez KK wieki temu?

    Akurat te szkoły działały prawie do końca XX wieku; ostatnia została
    zamknięta w 1996.

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

    Stefan Kisielewski

    http://grzegorz-tracz.ucoz.pl/

  • 25. Data: 2021-07-08 18:51:15
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 08.07.2021 o 11:52, J.F pisze:
    > Ale jakimi zbrodniami? Tymi popelnionymi przez KK wieki temu?

    Pytanie, czy te zbrodnie popełniał Kościół Katolicki, czy wierni tego
    kościoła. Nie ma chyba wyznania na świecie, którego wyznawcy by nie
    popełnili jakiejkolwiek zbrodni.

    > Na razie to jak rozumiem nie wiadomo kto podpala te kościoły, nie
    > wiadomo dlaczego - wiec kanadyjskich katolików może szokować głównie
    > to, ze, kościoły są podpalane.

    W podpaleniach szokującego nic nie ma. Co jakiś czas się jakiś piroman
    ujawnia.

    --
    Robert Tomasik

  • 26. Data: 2021-07-08 18:52:41
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 08.07.2021 o 12:06, Olin pisze:

    > Akurat te szkoły działały prawie do końca XX wieku; ostatnia została
    > zamknięta w 1996.

    I w 1996 roku mordowali dzieci? Pytam po prostu, bo nie wiem.

    --
    Robert Tomasik

  • 27. Data: 2021-07-08 19:05:45
    Od: "A. Filip" <a...@p...pl>

    Robert Tomasik <r...@g...pl> pisze:

    > I w 1996 roku mordowali dzieci? Pytam po prostu, bo nie wiem.

    W wariancie nachalnie nasuwającej się linii obrony:
    W tych szkołach była pod rządowym przymusem kupa dzieci przez kupę lat.
    Nawet gdyby umierały "z Kanadyjską średnią" to ileś musiało umrzeć.
    Jak rozumiem warunki w tych szkołach (akceptowane przez rząd Kanady)
    były takie że liczba zgonów mogła być statystycznie większa.
    Tak jak to jest przedstawiane po mediach zarzut sprowadza się do
    " *nieoznakowane* groby" bez powiedzenia wprost że od samego początku
    były nieoznakowane a nie że na początku były oznakowane ale zostały
    "zapomniane". Ja zostałem już dawno skutecznie wytresowany nie domyślać
    się za wiele na podstawie tekstów "dziennikarzy z misją".

    Moje wrażenie jest takie że z całą pewnością "coś śmierdzi" ale o dziwo
    (w wersji na Polskę) nikomu nie zależy na wystękaniu co *bardzo*
    konkretnie i w oparciu o to konkretnie jak bardzo. Mam tylko nadziej że
    "wersja na Kanadę" jest ZNACZNIE bardziej konkretna. Ktoś się rzuci
    linkiem na taką wersję?

    --
    A. Filip

  • 28. Data: 2021-07-08 21:24:18
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 08 Jul 2021 19:05:45 +0200 (CEST), A. Filip wrote:
> [...]

    Tylko jak czytam, to w okolicach 1969 rzad przejal je od KK.

    > W wariancie nachalnie nasuwającej się linii obrony:
    > W tych szkołach była pod rządowym przymusem kupa dzieci przez kupę lat.
    > Nawet gdyby umierały "z Kanadyjską średnią" to ileś musiało umrzeć.

    Z tym, ze byly tez szkoly prowadzone przez koscioly protestanckie.

    > Jak rozumiem warunki w tych szkołach (akceptowane przez rząd Kanady)
    > były takie że liczba zgonów mogła być statystycznie większa.

    To chyba od okresu zalezalo.

> [...]
    > " *nieoznakowane* groby" bez powiedzenia wprost że od samego początku
    > były nieoznakowane a nie że na początku były oznakowane ale zostały

    A to chyba tez nie bardzo wiadomo, skoro szkoly istnialy tam 100 lat.
    Ale ... jesli mialy jakis lokalny cmentarzyk, to chyba staly.

    700 osob ... ladny "cmentarzyk".

    Ale co - myslicie, ze to sie jakos laczy z podpaleniami/

    No moze i tak, miejsce i czas jakby pasuja.

    J.

  • 29. Data: 2021-07-09 10:25:26
    Od: Kviat <k...@n...dla.spamu.pl>

    > Pytanie, czy te zbrodnie popełniał Kościół Katolicki, czy wierni tego
    > kościoła.

    Dla was katoli kościół jest różny w zależności od potrzeb.
    Raz kościół to instytucja, która z wiernymi nic nie ma wspólnego.
    Innym razem kościół to wierni.
    A jeszcze innym razem funkcjonariusz kościoła gwałcący dziecko, to
    podstępem wprowadzony w szeregi kościoła agent celowo do tego
    przeszkolony przez światowy spisek, który atakuje kościół.

    Macie coś deklem i tyle.

    > Nie ma chyba wyznania na świecie, którego wyznawcy by nie
    > popełnili jakiejkolwiek zbrodni.

    Wyciągnij wnioski.

    Powrotu do zdrowia życzę.
    Piotr

  • 30. Data: 2021-07-09 10:52:59
    Od: "A. Filip" <a...@p...pl>

    Kviat <k...@n...dla.spamu.pl> pisze:

> [...]
    > podstępem wprowadzony w szeregi kościoła agent celowo do tego
    > przeszkolony przez światowy spisek, który atakuje kościół.

    No to problemy "per analogia": Czy za "zbrodnie"/zbrodnie Izraela
    ma odpowiadać (moralnie) każda synagoga w której lecą modlitwy za
    Izrael? Które meczety mają odpowiadać (moralnie) za 9/11?
    Np. Czy te sfinansowane przez Arabię Saudyjską? Czy ambasady RFN
    odpowiadają (moralnie) za Holocaust i należy/można je palić?

    KRK jakoś (moralnie) odpowiada za "podwykonawstwo" zleceń rządu Kanady.
    Tyle że cały pic polega na tym jak duża to ma być *współwina* .
    "W kupie raźniej".

    --
    A. Filip