  • 1. Data: 2021-07-03 09:57:04
    Temat: Czy spalenie kościoła (razy 5 w Kanadzie) to "hate crime"?
    Od: "A. Filip" <a...@p...pl>

    Jakoś wątpię być "hate crime" został już *pod tą nazwą* wpisany do KK
    ale można się spytać dziennikarzyn co wielokrotnie szermowali tym
    pojęciem w duchu "tego nie można odpuścić".
    W tych pięciu przypadkach oprócz "szkód moralnych" są szkody finansowe
    *znacznie* większe niż "spalone okno" (kilka tysięcy PLN).

    https://www.lifenews.com/2021/07/01/fifth-church-bur
    ned-to-the-ground-as-hate-crimes-against-christians-
    continue-in-canada/

    --
    A. Filip

  • 2. Data: 2021-07-04 00:08:13
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2021-07-03, A. Filip <a...@p...pl> wrote:
> [...]
    >
    > https://www.lifenews.com/2021/07/01/fifth-church-bur
    ned-to-the-ground-as-hate-crimes-against-christians-

    Dlaczego uważasz, że to nie "hate crimes"?

    --
    Marcin

  • 3. Data: 2021-07-04 06:00:50
    Od: "A. Filip" <a...@p...pl>

    Marcin Debowski <a...@I...zoho.com> pisze:

    ned-to-the-ground-as-hate-crimes-against-christians-
    continue-in-canada/

    > Dlaczego uważasz, że to nie "hate crimes"?

    Bo "Twój terrorysta to mój bojownik o wolność"?

    To że paru ktosi będzie uważać że to nie "hate crime" jest praktycznie
    statystycznie zagwarantowane przy jako takiej wolności słowa.
    Mogę się najwyżej zdziwić że tak niewielu.

    --
    A. Filip

  • 4. Data: 2021-07-05 06:03:41
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2021-07-04, A. Filip <a...@p...pl> wrote:

> [...]
    > statystycznie zagwarantowane przy jako takiej wolności słowa.
    > Mogę się najwyżej zdziwić że tak niewielu.

    Nie do końca rozumiem (bo tak jest w końcu zawsze), ale w zasadzie sam zacząłem
    wątpić. Taki np. KK, zasadniczo nie mam nic przeciwko Katolikom, ale mam sporo
    przeciwko instytucji KK. Przyjmując, że ci co te kościoły podpalali, mają
    podobnie, to czy ja wiem czy to jest ta zbrodnia nienawiści?

    --
    Marcin

  • 5. Data: 2021-07-05 10:33:03
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Sun, 04 Jul 2021 06:00:50 +0200 (CEST), A. Filip napisał(a):

    > "Twój terrorysta to mój bojownik o wolność"?

    No właśnie.
    Czy teraz któreś z wcieleń Ąckiego przypomni, że "chcącemu nie dzieje się
    krzywda"?

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

    Z dalszych eksperymentów zrezygnował."
    Mark Twain

    http://grzegorz-tracz.ucoz.pl/

  • 6. Data: 2021-07-05 21:11:22
    Od: Animka <a...@t...ja.wp.pl>

> [...]
    > przeciwko instytucji KK. Przyjmując, że ci co te kościoły podpalali, mają
    > podobnie, to czy ja wiem czy to jest ta zbrodnia nienawiści?

    Jakbym miała podpalać to nie kościoły, czyli nasze zabytki tylko
    bandytów i zboczonych księżulków.

    --
    animka

  • 7. Data: 2021-07-06 09:48:33
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 05 Jul 2021 04:03:41 GMT, Marcin Debowski wrote:
> [...]
    > przeciwko instytucji KK. Przyjmując, że ci co te kościoły podpalali, mają
    > podobnie, to czy ja wiem czy to jest ta zbrodnia nienawiści?

    Jesli twoja "niechec" powoduje podpalenie ... ta, to chyba mozna
    nazwac zbrodnia z nienawisci.

    J.

  • 8. Data: 2021-07-06 10:06:19
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2021-07-06, J.F <j...@p...onet.pl> wrote:
    ned-to-the-ground-as-hate-crimes-against-christians-
    continue-in-canada/

    > Jesli twoja "niechec" powoduje podpalenie ... ta, to chyba mozna
    > nazwac zbrodnia z nienawisci.

    Dlaczego? Można nienawidzieć i nie podpalić. Można też nie nienawidzieć i
    podpalić. Nienawiść nie wynika z czynu. Czyn może, lecz nie musi wynikać z
    nienawiści.

    --
    Marcin

  • 9. Data: 2021-07-06 11:06:16
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 06 Jul 2021 08:06:19 GMT, Marcin Debowski wrote:
    ned-to-the-ground-as-hate-crimes-against-christians-
    continue-in-canada/

    > Dlaczego? Można nienawidzieć i nie podpalić. Można też nie nienawidzieć i
    > podpalić.

    No mozna.

    > Nienawiść nie wynika z czynu. Czyn może, lecz nie musi wynikać z
    > nienawiści.

    Tym niemniej niechec, ktora prowadzi az do podpalenia, zasluguje
    na okreslenie "nienawisc". A podpalenie w takim przypadku bylo
    spowodowane nienawiscia.
    Bo chyba nie piromastwem ?

    J.

  • 10. Data: 2021-07-06 11:38:17
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2021-07-06, J.F <j...@p...onet.pl> wrote:
> [...]
    >
    > Tym niemniej niechec, ktora prowadzi az do podpalenia, zasluguje
    > na okreslenie "nienawisc". A podpalenie w takim przypadku bylo

    A Ci co podpalali komitety w PRLu to z nienawiści?

    --
    Marcin