    Date: Fri, 16 Apr 2010 15:12:12 +0200
    From: Maddy <m...@e...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Czy sędzia tak może

    W dniu 16-04-2010 12:19, Liwiusz pisze:

    > Pytam się, bo nieraz kobietom się wydaje, że one mogą nic nie robić, a
    > mąż ma dziecko utrzymać i jeszcze je.

    Masz jakieś dane, jaki jest procent tych pazernych leniwych bab?
    Czy znasz taką jedną i to z opowiadań kolegów, jak to zwykle bywa?

    > 1000zł to dużo. Standardowo oznaczałoby to, że koszt utrzymania dziecka
    > wynosi 2000zł. To ogromna suma. Nieraz cała rodzina utrzymuje się za
    > tyle.

    Darmowy prawnik poradził jej, żeby wystąpiła o jak najwięcej, bo sąd
    zawsze obcina.

    > Nawet wziąwszy pod uwagę, że matce, z uwagi na jej osobiste
    > starania w wychowaniu, należy się więcej niż połowa, żądanie kwoty
    > 1000zł wymaga bardzo uważnego przyjrzenia się ponoszonym kosztom.

    Dziecko jest chore. Atopowe zapalenie skóry. Specjalne kremy, maści,
    środki do mycia, szampony - tylko po to, żeby się dzieciak nie drapał do
    krwi bez przerwy i nie powodował kolejnych zakażeń. Kosztuje krocie.
    Do akt złożono dokumentację lekarską.

    Sędzia stwierdziła, że choroba jest z brudu.

    Tatuś płacił tysiąc zł przez półtora roku. Stać go było.
    I jest go stać nadal. Nie kryje się z tym - mają wspólnych znajomych,
    którzy jej czasem przekazują, jak to się jej niedoszły małżonek potrafi
    postawić jak jest w kraju i jakim wozem w tej chwili jeździ.

    Tyle, że żaden z tych znajomych zeznawać nie przyjdzie.
    A nasz sąd od Holandii ma równie daleko co na Malediwy.

    > Być może właśnie tak duże żądania są powodem sugestii sądu, aby matka
    > również "wzięła się do roboty"?

    A babcia dla odmiany, żeby z pracy się zwolniła. Widzisz tu jakąś logikę
    czy po prostu wybierasz sobie z moje opisu te pasujące kawałki?

    Dziewczyna pracuje. Na pół etatu, bo dziecka nie chcę w żłobku, ze
    względu na chorobę. Pomaga jest koleżanka, która też ma atopowe dziecko
    i ten komfort, że mąż ją utrzymuje (bo to tańsze niż wynająć nanię dla
    atopowca, o ile jakaś się znajdzie - to a propos tych kobiet, co myślą,
    że mogą nic nie robić a facet będzie je utrzymywał).

    Ma szczęście, że pracodawca jest wyrozumiały, dał elastyczne godziny
    pracy, może z dzieckiem do lekarza albo na zabiegi wyjść.
    Ale umowa kończy się za pół roku i nie wiadomo czy przedłużą. W razie
    czego nie dostanie zasiłku dla bezrobotnych, bo nie wyrabia najniższej
    krajowej.

    Wcześniej nie przedłużyli z nią umowy po okresie próbnym w trzech
    firmach, powiedziano wprost - dziecko za dużo choruje.

    > Ponadto jak ktoś rozpłakał się na
    > rozprawie, zwłaszcza jeśli była to kobieta, to obiektywność osądu całej
    > sytuacji jest już zerowa, więc pozostałbym ostrożny w krytyce sędziego.

    Może jakby sędzia nie oskarżała jej, że jej dziecko choruje z brudu
    (głupota, ignorancja, brak elementarnej przyzwoitości razem wzięte) to
    by się nie popłakała.
    Brakuje jej na czynsz, odmawia sobie wszystkiego, żeby dzieciak miał
    leki a tu takie komentarze.

    > Trudno mówić, aby sąd miał jakikolwiek obowiązek.

    > Życie...

    Czy to nie jest ograniczanie prawa do sądu? Jak ma samotna matka, żyjąca
    za 800zł na rękę znaleźć środki na szukanie ojca dziecka za granicą?
    Na dodatek państwo uzależnia wypłatę świadczeń socjalnych od wyroku
    zasądzającego alimenty.
    To samo państwo, które nakłada na nią wymogi nie do spełnienia, żeby ten
    wyrok uzyskać.

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    JID m...@e...com.pl
    GG: 5303813