  • 1. Data: 2004-09-02 10:03:31
    Temat: Czy samobójstwo jest karalne ?
    Od: a...@p...pl (- -)

    Co mówi prawo polskie w przypadku udowodnienia przygotowywania się do popełnienia
    samobójstwa ?

  • 2. Data: 2004-09-02 10:09:43
    Temat: Re: Czy samobójstwo jest karalne ?
    Od: g...@p...onet.pl

    > Co mówi prawo polskie w przypadku udowodnienia przygotowywania się do
    popełnienia samobójstwa ?

    W Polsce niestety nie ma kary śmierci, ale zapewne taki właśnie wyrok byłby
    wydany. Można jednak liczyć na 25 lat pozb wolności, lub nawet dożywocie.....

    heheh

    A tak na poważnie to chyba nic. Jeśli został czyn udaremniony sąd może zalecić
    badania w psychiatryku i jeżeli stwierdzą, że w dalszym ciągu istnieje
    prawdopodobieństwo odebrania sobie zycia, moga zamknąć w nim do wyleczenia.
    Ale to jest moja opinia oczywiście.

  • 3. Data: 2004-09-02 13:31:00
    Od: "Johnson" <j...@a...pl.nospam>

    użytkownik - - napisał(a) w wiadomości:

    > Co mówi prawo polskie w przypadku udowodnienia przygotowywania się do
    > popełnienia samobójstwa ?

    Przygotowanie do samobójstwa nigdy nie będzie karalne.
    Teoretycznie rzecz biorąc usiłowanie samobójstwa może stanowić przestępstwo o
    ile sprawca był ubezpieczony na życie, a jego zamiarem było to by rodzina
    dostała odszkodowanie - można by spróbować oskarżyć go o usiłowanie przestępstwa
    z art. 298 paragraf 1 kk. Ale to tylko teoria :)

    --
    JOHNSON :)

  • 4. Data: 2004-09-02 15:06:15
    Od: "MBxd1 " <m...@N...gazeta.pl>

    > Co mówi prawo polskie w przypadku udowodnienia przygotowywania się do
    popełnien
    > ia samobójstwa ?

    Lepiej porozmawiac z psychologiem. Większość problemów można inaczej
    rozwiązać.

  • 5. Data: 2004-09-02 15:14:34
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    > A tak na poważnie to chyba nic.

    Nic. Przynajmniej w odniesieniu do samego samobójcy.

    A z czego to wynika?

  • 6. Data: 2004-09-02 18:15:03
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    - - wrote:
    > Co mówi prawo polskie w przypadku udowodnienia przygotowywania się do popełnienia
    samobójstwa ?

    Swojego czy czyjegoś? ;)

    Bo doprowadzenie kogoś do samobójstwa jest karalne.

    No i, jak ktoś wspomniał, może być też próba wyłudzenia odszkodowania,
    zwłaszcza jeśli ktoś chce upozorować wypadek a w polisie była klauzula
    wykluczająca odszkodowanie za samobójstwo.

    No i jeszcze zależy jakie samobójstwo - bo jeśli np. "żywa pochodnia" to
    zawsze może podpaść pod paragraf za powodowanie zagrożenia pożarowego.

  • 7. Data: 2004-09-03 07:14:27
    Od: "jw73" <j...@g...pl>

    Skok z wieżowca - usiłowanie zabójstwa sąsiadów. ;-)

  • 8. Data: 2004-09-03 09:40:36
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Użytkownik jw73 napisał:

    > Skok z wieżowca - usiłowanie zabójstwa sąsiadów. ;-)

    Się śmiejcie.
    W Hiszpaii samobójstwo jest przestępstwem.
    A raczej próba samobójcza - odeszli do tego z zimna logiką - jak mu się
    nie uda to go za kratki. A jak lecznie to na zasadach "szpital zmiast
    więzienia" a jak lekarz oceni że delikwent juz nie zamierza się zabijac
    to go za kratki na reszte wyroku bo zdrowy.

    I śmieszno i straszno...

    Maddy

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    JID m...@e...com.pl

  • 9. Data: 2004-09-03 11:07:11
    Od: "remeeq" <r...@o...pl>

    Użytkownik "Johnson" <j...@a...pl.nospam> napisał w wiadomości

> [...]
    przestępstwa
    > z art. 298 paragraf 1 kk. Ale to tylko teoria :)

    Wyłudzenie to chyba 289 par.1 a nie 298. Poprzestwawiałeś cyferki ;-)

  • 10. Data: 2004-09-03 11:21:35
    Od: "Johnson" <j...@a...pl.nospam>

    Użytkownik "remeeq" <r...@o...pl> napisał w wiadomości

    > Wyłudzenie to chyba 289 par.1 a nie 298. Poprzestwawiałeś cyferki ;-)

    Niczego nie pomyliłem. Weź kup sobie kodeks karny.

    --
    JOHNSON :)