  • 1. Data: 2007-03-17 12:59:12
    Temat: Czy samo zdjecie + adres e-mail to sa dane osobowe?
    Od: "Tomek" <t...@w...pl>

    Chodzi o serwis internetowy, w ktorym uzytkownicy dobrowolnie zostawiaja
    swoje zdjecie i adres e-mail.

    Czy to juz jest zbior danych osobowych w rozumieniu ustawy? Wydaje mi sie,
    ze nie, ale chce sie upewnic. To chyba jest tak, ze musza byc dane
    umozliwiajace latwe i jednoznaczne zidentyfikowanie danej osoby, bez
    koniecznosci podejmowania zmudnych dzialan.

  • 2. Data: 2007-03-17 14:24:56
    Temat: Re: Czy samo zdjecie + adres e-mail to sa dane osobowe?
    Od: w...@p...onet.pl

> [...]
    > umozliwiajace latwe i jednoznaczne zidentyfikowanie danej osoby, bez
    > koniecznosci podejmowania zmudnych dzialan.

    to zalezy. Jesli email zawiera np. i...@f...pl i jeszcze do tego
    zdjecie, to bardzo prosto go zidentyfikowac.
    sprawa nie raz i nie dwa dyskutowana na grupie.

    pozdrawiam
    d.

  • 3. Data: 2007-03-17 14:32:26
    Od: "Tomek" <t...@w...pl>

    > Jesli email zawiera np. i...@f...pl i jeszcze do tego
    > zdjecie, to bardzo prosto go zidentyfikowac.

    To prawda. Co zatem zrobic, zeby nie podlegac ustawie i nie musiec
    dopelniach tych wszystkich formalnosci?
    Napisac na stronie: Prosimy nie podawac adresow e-mail zawierajacych imie i
    nazwisko, poniewaz chcemy, aby uzytkownicy naszej uslugi mogli sie cieszyc
    anonimowoscia?
    Czy to jest jakies wyjscie?

  • 4. Data: 2007-03-17 16:13:00
    Od: Paweł Sakowski <p...@s...pl>

    Tomek wrote:

    > To prawda. Co zatem zrobic, zeby nie podlegac ustawie i nie musiec
    > dopelniach tych wszystkich formalnosci?

    Prowadzić działalność w innym kraju albo znowelizować ustawę.

    -------------------+
    -------------------+

  • 5. Data: 2007-03-18 01:10:37
    Od: "Tomy M." <t...@t...webd.pl>

    Użytkownik "Tomek" <t...@w...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > nazwisko, poniewaz chcemy, aby uzytkownicy naszej uslugi mogli sie cieszyc

    Należy PRZY REJESTRACJI w bazie
    dodać formułkę :

    *
    Oświadczam że mój adres e-mail w swoim brzmieniu nie
    zawiera moich danych osobowych ani danych innych osób
    a słowa w tym imona i nazwiska zawarte w jego zapisie
    literowym mają charakter przypadkowy.
    *

    Ewentualna odpowiedzialność za zawartość adresów
    e-mail spadnie wówczas na zglaszających wspisy
    do bazy (jeżeli to forum i ect.)

    Nie wiem do czego tej bazy używasz i czy jest ona
    ogólnie dostępna. Ale wyobraź sobie moją książkę
    adresową z kilkuset adresami ludzi z którymi
    koresponduje. Czy mam zgłoscić swojego outlooka
    do inspektora ochrony danych osobowych ???
    Bezsens ... Sąd takie sprawy rozpatruje indywidualnie
    i nie sądzę aby skazał mnie/Ciebie za nie zgłoszenie
    takiej bazy.

    Hehe przed chwiląto wymyśliłem
    ... jestem niezły ... mącik (?) ;-)

    Tomy M.

  • 6. Data: 2007-03-18 01:20:36
    Od: "Tiber" <p...@p...onet.pl>

    In news:eti3oh$o32$1@nemesis.news.tpi.pl,
    Tomy M. <t...@t...webd.pl> typed:

> [...]
    > Bezsens ... Sąd takie sprawy rozpatruje indywidualnie
    > i nie sądzę aby skazał mnie/Ciebie za nie zgłoszenie

    Akurat prywatne bazy są całkowicie legalne co jest jasno zaznaczone w
    ustawie. Nie jestem tylko pewien co w przypadku, gdy wysyłasz maila do
    np. wszystkich kontaktów ze swojej listy i każdy odbiorca widzi (brak
    carbon copy) mail i opis (powiedzmy, że imię i nazwisko) wszystkich
    pozostałych odbiorców.

    --
    tbr