    From: lolka <l...@b...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Czy przysluguje 13-ta pensja?
    Date: Fri, 6 Nov 2009 05:09:26 -0800 (PST)

    On 5 Lis, 16:38, "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska> wrote:

    > No, niech juz będzie, niech będzie...
    > Tylko trochę ten macierzyński zbyt długi IMO.
    > Uważam także, że częstotliwość jego pobierania i zasady powinny być jakoś
    > regulowane (np. pełnopłatny nie wcześniej niż 2 lata po zakończeniu
    > poprzedniego, a jak wcześniej to 50% - to luźne dywagacje).

    Tak czytam, czytam, i widzę że wszyscy panowie bardzo zatroskani i
    głowy pełne złotych myśli w kwestii urlopów macierzyńskich. Ja mam
    tylko taką uwagę, że dziecko robi się we dwoje. Więc proponuję od
    dzisiaj tak:
    1) panowie ojcowie chodzą na macierzyński
    2) panowie ojcowie decydują czy wrócić po macierzyńskim na stanowisko
    niepewne (bo po tym pół roku już na pewno ktoś was zastępuje), (czy
    zostać na wychowawczym, wypadając na rok - dwa z obiegu)
    3) panowie ojcowie szukając nowej pracy będą słuchać, że więcej
    mężczyn to szef nie przyjmie, bo oni to tylko miesiąc w pracy a potem
    chop-siup na macierzyński
    4) i pamiętajcie na każdym kroku ze skruchą przepraszać, że się
    wychowuje dziecko - aha, wszelkie zwolnienia gdy dziecko chore również
    będą należeć do was :)

    Oki?
    Tylko obawiam się przerażającej wizji, że mielibyśmy wówczas plagę
    czterotygodniowych noworodków w żłobkach...