  • 1. Data: 2005-11-12 11:58:05
    Temat: Czy provider internetowy ma prawo chciec xero dowodu ?
    Od: "Telemach" <t...@p...onet.pl>

    Otrzymalem od firmy ktora dostarcza mi internet pismo w ktorym operator pisze:

    "uprzejmie prosimy o przeslanie nam kserokopii dowodu osobistego dla
    uzupelnienia pana danych osobowych zawartych w umowie nr XXXX z XX.XX.2003
    zgodnie z obowiazujacym obecnie prawem telekomunikacyjnym art. 161.1 i 2. Dane
    te objete sa tajemnica telekomunikacyjna"

    Cos mi tu nie pasuje i nie rozumiem z jakiej to przyczyny mialbym im przesylac
    kserokopie. Zreszta czy prawnie mam taki przymus czy tez moge odmowic przeslania
    kserokopii ? Operator moze rozwiazac umowe jesli nie bede chcial przeslac
    kserokopii ?

    - Telemach -

  • 2. Data: 2005-11-12 13:40:56
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    Telemach wrote:
> [...]
    > kserokopii ? Operator moze rozwiazac umowe jesli nie bede chcial przeslac

    Zapytaj w GIODO.
    Oni ich naprostują.

  • 3. Data: 2005-11-12 14:00:48
    Od: "kkornik" <k...@k...com>

    "witek" <w...@g...pl.spam.invalid> wrote in message
> [...]

    O ile dostawcy kabla z internetem nie unikniesz i musisz od kogos brac
    sygnal to strony www i poczte bym wyprowadzil do providera za granice. Juz
    teraz chyba kazdy mail jest skladowany u providera w tajnej kancelarii i
    pewnego dnia zostanie wykorzystany przeciwko tobie :-)

  • 4. Data: 2005-11-12 14:53:22
    Od: Maciej Bebenek <m...@t...waw.pl>

    Telemach napisał(a):
> [...]
    > kserokopii ? Operator moze rozwiazac umowe jesli nie bede chcial przeslac

    Nie masz obowiązku przesyłania kserokopii, natomiast operator ma prawo
    żądać od Ciebie danych zawartych w DO. Z reguły wprzypadku odmowy
    skopiowania pracownik musi sporządzić odpis. Wiąże się to oczywiście z
    wizytą osobistą, stąd zaproponowana tu metoda jest z reguły wygodniejsza
    dla klienta.

    M.

  • 5. Data: 2005-11-14 08:54:55
    Od: Schwester <j...@c...com>

    Maciej Bebenek napisał(a):

> [...]
    > skopiowania pracownik musi sporządzić odpis. Wiąże się to oczywiście z
    > wizytą osobistą, stąd zaproponowana tu metoda jest z reguły wygodniejsza

    Jeśli już wysyłasz kserokopię, to przekreśl ją grubym markerem (np.
    czerwonym) - tak żeby dało sie odczytać ale juz nie skserować ponownie.
    I najlepiej dopisz, że to na użytek providera

    --
    ____ _ _
    / ___| ___| |____ _____ ___| |_ ___ _ __

  • 6. Data: 2005-11-14 10:40:26
    Od: "Krzysiek M." <s...@o...pl>

    > O ile dostawcy kabla z internetem nie unikniesz i musisz od kogos brac
    > sygnal to strony www i poczte bym wyprowadzil do providera za granice.

    I co Ci to da ? skoro operator i tak musi zapisywać cały ruch :(

    Krzysiek M.

  • 7. Data: 2005-11-14 12:16:41
    Od: "Artur M. Piwko" <p...@p...kielce.pl>

    In the darkest hour on Mon, 14 Nov 2005 11:40:26 +0100,
    Krzysiek M. <s...@o...pl> screamed:

    > I co Ci to da ? skoro operator i tak musi zapisywać cały ruch :(

    1. Zawsze można wysyłać po SSLu - własny provider nie będzie miał nic.
    2. Maile można szyfrować asymetrycznie.

    --
    [ Artur M. Piwko : Pipen : AMP29-RIPE : RLU:100918 : From == Trap! : SIG:213B ]
    [ 13:16:00 user up 10795 days, 1:11, 1 user, load average: 0.06, 0.06, 0.06 ]

    Computers are only human.

  • 8. Data: 2005-11-14 13:00:51
    Od: "Robert J." <r...@w...pl>

    > I co Ci to da ? skoro operator i tak musi zapisywać cały ruch :(

    A od kiedy??? :-)))