    From: Renata Gołębiowska <R...@a...waw.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Czy prawo jest zdroworozsądkowe?
    Date: 11 Dec 2004 20:38:43 GMT

    In article <cpf493$rje$1@nemesis.news.tpi.pl>, Alek wrote:

    > z podatków. Czyli petent (podatnik) juz raz zapłacił za ich czas,
    > wiedzę i wysiłek. I dlatego nie bardzo podoba mi się np. nalepianie
    > znaczków na podania, płacenie za wydanie dowodu osobistego itp.
    > Zresztą podobnie jest w sądach. Ja-podatnik już tę machinę
    > opłaciłem, ale za byle drobnostkę muszę płacić ekstra.

    Też mnie to zastanawia.

    > Jedyne uzasadnienie jakie widzę dla takich opłat to powsytrzymanie
    > zalewu spraw zbędnych.

    Jasne, ale powstrzymać można kwotą 10zł, albo nawet 5zł, a gdy
    chciałam zaświadczenie, że nie zalegam z podatkami za grunt i
    nieruchomość, to zakrzyczano sobie 60 albo 70zł i kazano czekać 2
    tygodnie(!). Szczęśliwie udało mi się ominąć i opłatę i czekanie.
    Rozumiem, że potrzebna jest opłata, żeby powtrzymać nudzących się
    kolkcjonerów papierów, ale symboliczna, a 70zł za kwit plus 15zł, 30zł
    i jeszcze coś tam za parę innych kwitów, które trzeba zgromadzić przy
    sprzedaży mieszkania, to nie są opłaty symboliczne.

    Renata

    i 20 długości geograficznej wschodniej
    wylosowałem Polskę