    From: "Alek" <alek67@PRECZ_ZE_SPAMEM.poczta.onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Czy prawo jest zdroworozsądkowe?
    Date: Sat, 11 Dec 2004 16:33:15 +0100

    Użytkownik "Renata Gołębiowska" <R...@a...waw.pl> napisał:

    > Widzę tu kilka możliwości:
    > 1/ Nie do końca zrozumiałam ten tekst. Tzn. zrozumiałam, że to jest
    > legalne, ale może źle zrozumiałam?

    "Profesor prawa administracyjnego Zbigniew Leoński z Uniwersytetu
    im. Mickiewicza w Poznaniu: - Urzędy nadinterpretowały ustawę.
    Mieszkańcy powinni się odwołać do wojewódzkiego sądu administracyjnego."

    > 2/ Pani redaktor poprzekręcała fakty (to powszechne)

    No comments...

    > 3/ Mój zdrowy rozsądek trzeba oddać do leczenia

    Nie, nie, nie. Akurat on jest w porządku.
    To tych urzędników trzeba oddać. Na szmelc.

    Ja uważam, że ci urzędnicy za swoją pracę mają pensję, opłacaną
    z podatków. Czyli petent (podatnik) juz raz zapłacił za ich czas,
    wiedzę i wysiłek. I dlatego nie bardzo podoba mi się np. nalepianie
    znaczków na podania, płacenie za wydanie dowodu osobistego itp.
    Zresztą podobnie jest w sądach. Ja-podatnik już tę machinę
    opłaciłem, ale za byle drobnostkę muszę płacić ekstra.
    Jedyne uzasadnienie jakie widzę dla takich opłat to powsytrzymanie
    zalewu spraw zbędnych.

    Alek