eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoCzy operator ma rację? › Re: Czy operator ma rację?
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.rmf.pl!nf1.ipartners.pl!news.ipartners.pl!ipartner
    s.pl!not-for-mail
    From: n...@h...pl (Nina Liedtke)
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Czy operator ma rację?
    Date: Fri, 12 Aug 2005 03:07:27 +0200
    Organization: KSI ;)
    Lines: 95
    Message-ID: <d...@b...prasowe.ksi>
    References: <42f7abbc$0$15471$f69f905@mamut2.aster.pl>
    <ddbb13$5fv$2@nemesis.news.tpi.pl> <d...@b...prasowe.ksi>
    <r...@z...router> <d...@b...prasowe.ksi>
    <i...@z...router>
    NNTP-Posting-Host: 85.219.142.1
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: news2.ipartners.pl 1123808918 21010 85.219.142.1 (12 Aug 2005 01:08:38 GMT)
    X-Complaints-To: a...@i...pl
    NNTP-Posting-Date: 12 Aug 2005 01:08:38 GMT
    X-Posting-Agent: Hamster/2.0.4.0
    X-Newsreader: Forte Agent 1.91/32.564
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.soc.prawo:319202
    [ ukryj nagłówki ]

    On Thu, 11 Aug 2005 21:53:54 +0800, Marcin Debowski
    <a...@I...ml1.net> wrote in article
    <i...@z...router>:

    > >> Nina, nie przesadzajmy. Rozwiązujesz z kimś umowę a ten Cię
    > >> za to nagradza darmowymi minutami? :)
    > > A niby czemu nie? Przecież rozwiązanie umowy jako takie to nic
    > > osobistego ;) Jeśli klient rozwiązuje ją, bo np. się przeprowadza, może
    > > w nowym miejscu, po jakimś czasie, zechcieć zawrzeć ją ponownie z tym
    > > samym operatorem.
    >
    > Coś w tym jest, ale i tak wydaje mi się, że jest tu jakaś spora
    > dysproporcja. Wbrew temu co dalej napisałaś o polskim feudaliźmie, mam
    > spore doświadczenie z operatorami niepolskimi i szczyt uprzejmości z
    > którym się spotkałem polegał na telefonie po rozwiązaniu umowy w którym
    > zapytano mnie o powody decyzji, podziekowano i wyrażono nadzieję, że
    > kiedyś znowu skorzytam. Nagradzany byłem wielokrotnie i w rozmaity sposób
    > ale jakoś nigdy po rozwiązaniu umowy :)

    Może za dużo się nasłuchałam narzekań rodziny z Kanady ;) Nie mają czasu
    ani ochoty się tym zająć, ale już _muszą_ zmienić operatora, bo mają u
    niego telefon _już_ 2 lata, wszystkie promocje się im pokończyły i teraz
    płacą więcej, niż wszyscy ich znajomi, bo wierność ani staż nie są
    nagradzane w żaden sposób. Znajomi im mówią, że są frajerami i oni sami
    też się tak czują. Muszą, no literalnie muszą rozwiązać umowę i zawrzeć
    ją z kimś innym. Do obecnego operatora wrócą, jak promocje u nowego się
    pokończą.

    A skoro na klienta jest wywierana tak silna presja, aby rozwiązywał
    stare umowy, to chyba (dokonując pewnego skrótu myślowego) można
    powiedzieć, że rozwiązywanie umów jest nagradzane? ;) A na pewno dobrze
    widziane. No i - last but not least - jest REALIZOWANE.

    Nie bardzo wyobrażam sobie, jak by zareagowali Kanadyjczycy, gdyby
    któryś operator nie odłączył swojego sygnału po otrzymaniu pisemnego
    wypowiedzenia umowy i oczekiwał, że były klient albo będzie nadal płacił
    mu jego wygórowane ceny, albo wyrzeknie się korzystania z telefonu przez
    cały czas, kiedy tenże operator ma fantazję nadal samowolnie dostarczać
    mu swój sygnał. Hmm, przypuszczam, że taki klient po prostu zawarłby
    nową umowę z innym operatorem, a już ten nowy operator zrobiłby porządek
    ze swoim poprzednikiem. I jesli ktoś by coś płacił, to stary operator
    odszkodowanie temu nowemu za utracone opłaty za wykonane przez klienta
    połączenia, których ten nowy nie mógł zrealizować, bo stary zrealizował
    je samozwańczo ;)

    [...]
    > Ale to jakby nie od tej strony, bo mnie mało obchodzi czego sie taka firma
    > po mnie spodziewa, ja po prostu twierdzę, że czyjeś niegodziwe zachowanie,
    > nie upoważnia mnie do płacenia im takim samym.

    No jak to Cię nie upoważnia, to prawdopodobnie uważasz, że po prostu nic
    na świecie Cię do tego nie upoważnia :) I to jest piękne i w ogóle nie
    można z tym dyskutować, dlatego nawet nie próbuję, tylko kładę nacisk na
    coś innego: że to, co nazywasz ,,odpłacaniem tym samym'', to wcale nie
    jest ani nadużycie, ani niegodziwe zachowanie. To jest zachowanie
    normalne. Po prostu normalne, naturalne. Cudza niegodziwość nie
    upoważnia Cię... etc., ale też nie nakłada na Ciebie żadnych
    dodatkowych, specjalnych obowiązków, mających na celu ochronę interesów
    niegodziwca. A już zwłaszcza nie powinieneś ponosić szkód ani nawet
    cierpieć niewygód dlatego, że nagle priorytetem staje się dla Ciebie
    ochrona interesów niegodziwca. Niegodziwiec się niegodziwie zachowuje, a
    Ty żyjesz sobie dalej spokojnie... chcesz gdzieś zadzwonić, to
    dzwonisz... normalnie, jak w Kanadzie ;)

    [...]
    > > sami pokrycia tych kosztów nie proponują). Ani nie twierdzą, że
    > > zatrzymanie ich czasopism czy książek jest nadużyciem - bez względu na
    > > to, czy przeczytało się je czy nie.
    >
    > No ale czego to w sumie dowodzi? Firma która działa na pograniczu oszustwa
    > ma być dla mnie autorytetem w sprawach dot. nadużyć? :)

    No pewnie. Kto, jak nie oni? ;) Dla mnie są, bo zakładam, że znają się
    na tym sto razy lepiej ode mnie ;)

    [...]
    > > gdybyś Ty był takim dostawcą, również uważałbyś, że samo ,,wciśnięcie''
    > > komuś Twoich towarów/usług daje Ci prawo do otrzymania zapłaty lub
    > > zarzucania Twojej ofierze dokonywania nadużyć? NADużyć?
    >
    > "Wciśniecie" - nie, ale "konsumpcja" tych rzeczy wobec braku wyraźnego
    > zapewnienia że są za darmo - tak.

    No ale to jest telefon stacjonarny i nie można dokonać takiego
    rozróżnienia. Samo ,,wciśnięcie'' (dostarczenie sygnału) jest już usługą
    ,,samoskonsumowaną'', słono płatną (abonament), bez względu na to, czy
    klient dzwoni do kogoś z tego telefonu czy nie.

    Pozdrawiam
    Nina
    --
    Antonina Liedtke ____________________________ ______ _ ___
    http://hell.pl/nina/ ________________________ \`.,'/ _____ / |/ <_>__ ___ _
    Jabber: nina(at)jabber.wroc.pl ______________ /_ _\ ____ / / / _ Y . `/
    You can logoff, but you can never leave _______ \/ _____ /_/|_/_/_//_\_,_/

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1