    From: n...@h...pl (Nina Liedtke)
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Czy operator ma rację?
    Date: Thu, 11 Aug 2005 01:25:13 +0200

    On Wed, 10 Aug 2005 16:05:47 +0800, Marcin Debowski
    <a...@I...ml1.net> wrote in article
    <r...@z...router>:

    > Nina, nie przesadzajmy. Rozwiązujesz z kimś umowę a ten Cię
    > za to nagradza darmowymi minutami? :)

    A niby czemu nie? Przecież rozwiązanie umowy jako takie to nic
    osobistego ;) Jeśli klient rozwiązuje ją, bo np. się przeprowadza, może
    w nowym miejscu, po jakimś czasie, zechcieć zawrzeć ją ponownie z tym
    samym operatorem.

    > Prawdę mówiąc o takim kuriozum to jeszcze nie słyszałem.

    Cóż, telefonia u nas dopiero wychodzi z okresu feudalizmu ;) Ale to się
    zmienia i zmieni się tym szybciej, im szybciej ludzie przestaną myślec o
    sobie jako o prochu marnym u stóp operatora-paniska.

    > A jak się czegoś nie jest pewnym, szczególnie w
    > kwestii czy jest to płatne czy nie to się nie korzysta i już albo się
    > korzysta i płaci.

    Jak się komuś dostarcza towary albo usługi niezamawiane, co do których
    ma się mocne przesłanki do domniemania, że sobie ich nie życzy, to
    trzeba się liczyć z tym, że towary skonsumuje lub ciepnie do kubła, z
    usług skorzysta np. po to, żeby nam nawymyślać lub w inny sposób zrobić
    nam na złość, a wezwanie do zapłaty skwituje popukaniem się w czoło.

    Firma Readers Digest stosuje na szeroką skalę taką ,,agresywną''
    sprzedaż, rozsyłając swoje towary komu popadnie i domniemując
    przedłużanie umów wszelkich (w szczególności na prenumeratę). Domniemuje
    też, że brak odpowiedzi jest zgodą na wszelkie ich propozycje, a
    wyrażenie niezgody wymaga podjęcia aktywności - i to często
    wielokrotnej, bo jednokrotna nie skutkuje. Ale nawet oni nie posuwają
    się do tego, żeby żądać od ofiary zwrotu swoich towarów na jej koszt (a
    sami pokrycia tych kosztów nie proponują). Ani nie twierdzą, że
    zatrzymanie ich czasopism czy książek jest nadużyciem - bez względu na
    to, czy przeczytało się je czy nie.

    > I dlatego, że ktoś jest naciągaczem to ma byc to usprawiedliwienie dla
    > moich nadużyć? Hem.

    Skorzystanie z towaru lub usługi niezamawianej, niepożądanej i
    dostarczonej podstępnie ma być nadużyciem? No bez jaj :) Marcinie, a
    gdybyś Ty był takim dostawcą, również uważałbyś, że samo ,,wciśnięcie''
    komuś Twoich towarów/usług daje Ci prawo do otrzymania zapłaty lub
    zarzucania Twojej ofierze dokonywania nadużyć? NADużyć?

    Pozdrawiam
    Nina
    --