  • 1. Data: 2004-01-04 20:13:28
    Temat: Czy nalezy sie ulga w podatku
    Od: "Wojtek" <w...@b...net.pl>

    Witam

    Wychowuje sam dziecko od 9 lat zona wyjechała za granice i slad po niej zaginał
    Zaznaczam ze do tej pory nie korzystałem z ulgi podatkowej.w lutym 2003 dostałem
    rozwod z zwiasku z tym czy bede miał jakas ulge w podatku dochodowym za 2003 r

    Pozdrawiam Wojtek

  • 2. Data: 2004-01-04 20:53:59
    Temat: Re: Czy nalezy sie ulga w podatku
    Od: "nero" <g...@d...pl>

    Musisz być osobą samotną (prawnie) pełny rok kalendarzowy, a wiec dopiero za 2004
    rozliczysz się z dzieckiem.

  • 3. Data: 2004-01-04 21:14:01
    Od: Andrzej Kłos <a...@k...wp.pl>

    > Musisz być osobą samotną (prawnie) pełny rok kalendarzowy, a wiec
    > dopiero za 2004 rozliczysz się z dzieckiem.

    Jesteś pewien?

    Jeżeli bierzesz ślub (cywilny) to dopiero po pełnym roku kalendarzowym
    małżeństwa masz prawo przymierzyć się do wspólnego rozliczania się ze
    współmałżonkiem, natomiast dla osób wychowujących samotnie dziecko
    dotychczas (jak pamiętam) ważna była data 31 grudnia, jeżeli byłeś
    "samotny" w tym dniu, mogłeś rozliczyć rok wspólnie z dzieckiem.

    andy_nek

  • 4. Data: 2004-01-05 08:34:15
    Od: "Andrzej_K." <n...@n...spam.pl>

    Użytkownik "Wojtek" <w...@b...net.pl> napisał w
    wiadomości news:bt9t41$mm2$2@h.intelink.pl

> [...]
    > podatkowej.w lutym 2003 dostałem
    > rozwod z zwiasku z tym czy bede miał jakas ulge w podatku dochodowym za

    Ulga Ci przysługuje od chwili rozwodu czyli Luty 2003 r.
    Powinieneś to jednak zgłosić dla pracodawcy_ZUS'u
    aby Ci nie potrącali zaliczek na poczet podatku. Jeśli
    tego nie zrobiłeś to teraz przy rozliczaniu PIT'a(u?)
    zgarniesz na raz większą "kasiorę". :)

    --
    Pozdrawiam - Andy_K.
    "Chcesz mieć wroga, zrób komuś przysługę."

  • 5. Data: 2004-01-05 10:30:14
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sun, 4 Jan 2004, Andrzej Kłos wrote:
    [...]
    >+ Jeżeli bierzesz ślub (cywilny) to dopiero po pełnym roku kalendarzowym
    >+ małżeństwa masz prawo przymierzyć się do wspólnego rozliczania się ze
    >+ współmałżonkiem,

    A ten pomysł to skąd ?? :)
    Ważne żeby od 1.I do 31.XII danego roku byli małżeństwem (nie licząc
    innych wymagań). Nieważne czy zawarli ślub 1.I czy 31.XII poprzedniego
    roku !

    >+ natomiast dla osób wychowujących samotnie dziecko
    >+ dotychczas (jak pamiętam) ważna była data 31 grudnia, jeżeli byłeś
    >+ "samotny" w tym dniu, mogłeś rozliczyć rok wspólnie z dzieckiem.

    A ten pomysł to dla odmiany skąd ???

    Bo na .podatki jakoś jednolicie panuje pogląd że w ustawie zapisano
    iż wystarczy "być samotnie wychowującym dziecko w roku podatkowym".
    Czyli najmniej przez jeden dzień. Dowolny !

    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS, memoriał)

  • 6. Data: 2004-01-05 10:43:36
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sun, 4 Jan 2004, nero wrote:

    >+ Musisz być osobą samotną (prawnie) pełny rok kalendarzowy,

    Wnoszę o podanie podstawy prawnej... ! :)

    pozdrowienia, Gotfryd

  • 7. Data: 2004-01-06 08:31:06
    Od: Andrzej Kłos <a...@k...wp.pl>

    > A ten pomysł to skąd ?? :)
    > Ważne żeby od 1.I do 31.XII danego roku byli małżeństwem (nie licząc
    > innych wymagań). Nieważne czy zawarli ślub 1.I czy 31.XII poprzedniego
    > roku !

    To chciałem napisać: rozliczyć wspólnie można tylko ten rok, w którym od
    1.I do 31.XII byli małżeństwem (a rozliczają go w następnym roku, czyli
    wyraziłem się może mało precyzyjnie, oj niedobrze)

    > A ten pomysł to dla odmiany skąd ???
    >
    > Bo na .podatki jakoś jednolicie panuje pogląd że w ustawie zapisano
    > iż wystarczy "być samotnie wychowującym dziecko w roku podatkowym".
    > Czyli najmniej przez jeden dzień. Dowolny !

    Czyli, według tego poglądu, jeżeli jestem "samotny z dzieckiem" i
    zawieram związek małżeński 2 I 2004, to rok 2004 mogę rozliczyć (do
    30.IV.2005) jako "samotny z dzieckiem"?

    andy_nek

  • 8. Data: 2004-01-06 11:45:12
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 6 Jan 2004, Andrzej Kłos wrote:
    [...]
    >+ To chciałem napisać:

    Rzeczywiście, mało się przyłożołem do sprawdzenia iluznacznie
    można przeczytać twój tekst :)
    [...]
> [...]
    >+ zawieram związek małżeński 2 I 2004, to rok 2004 mogę rozliczyć (do
    >+ 30.IV.2005) jako "samotny z dzieckiem"?

    Tuś mnie zaskoczył. Ale wygląda na to że tak :)

    pozdrowienia, Gotfryd