    From: Kazan <j...@g...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Czy nalezy sie emerytura ???
    Date: Thu, 26 Jan 2006 18:00:21 +0100

    Hello, jeszcze raz dzieki sliczne za odp. Dzis bylem w ZUSie i:

    - do uznania pracy w gospodarstwie rolnym rodzicow sa potrzebne:
    a) zeznanie 2 wiarygodnych swiadkow na specjalnych drukach

    ZUSu; swiadkowie musza podpisac te druczki w obecnosci
    pracownika ZUSu lub w obecnosci pracownika danej gminy
    ( w tym przypadku musi byc pieczatka gminy).
    b) zaswiadczenie z gminy, ze rodzice posiadali w takich a
    takich latach gosp. rolne.
    c) zaswiadczenie, ze dana osoba byla zameldowana w gosp.
    rolnym rodzicow.
    d) dodatkowo jezeli dana osoba w tym samym czasie chodzila do
    szkoly ponadpodst i pomagala w gosp rodzicow adres szkoly
    ( odleglosc miedzy szkola a gosp nie moze byc wieksza niz
    60/70km (??))

    - za wychowanie 1 dziecka przysluguje 2 lata okresu nieskladkowego

    (od tego roku nie trzeba pisac oswiadczenia, wystarczy sam akt
    urodzenia dziecka)
    - chca zyciorys z jakiegos bylego zakladu pracy (nie wiem po co)
    - na 30 lat musi byc min 20 lat skladkowych !!!
    - do 31 XII 2007 trzeba miec skonczone 55 lat.
    - aha i wniosek mozna zlozyc na 1 miesiac przed ukonczeniem 55 lat !!

    Nie dopytalem jednej rzeczy. Kobieta konczy 55 lat 15 X 2007, czyli
    wniosek moze zlozyc po 15 IX 2007. Jakby przerwala prace we wrzesniu
    tego roku, przez rok brala "KURONIA" i po roku zlozyla wniosek o
    przyznanie emerytury to nie bedzie zadnego problemu ?? Dodam, ze posiada
    gospod rolne. Bedzie musiala przepisac je na kogos aby dostac "KURONIA",
    tak ??

    Jeszcze ta kwestia mnie zbytnio nie interesuje, ale wstepnie zapytam: do
    naliczania emerytury potrzebny jest okres 10 lat ciaglej pracy, tak ??

    PZDR