    From: "wieslav" <w...@w...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Czy można zakazać prac?
    Date: Wed, 18 May 2011 12:17:37 +0200

    Użytkownik "Massai" <t...@w...pl> napisał w wiadomości
    news:iqvsnh$lrh$1@news.onet.pl...
    > wieslav wrote:

    > To że zbudowany bardzo dawno - nie zmienia faktu że zbudowany w
    > granicy. Masz dom postawiony tak, że ograniczasz funkcjonalność działki
    > sąsiada.

    Czy Ty się urwałeś z przedszkola? Bo.... tak rozumujesz. Przepraszam tutaj
    dzieci przedszkolne bo wielu pewno mądrzej myśli!
    I czy dotrze w końcu do Ciebie fakt, że jak sąsiad kupował swoją obecną
    posesję to mój dom już tam stał? Było okno i wszystko jak jest teraz. Więc
    "widziały gały co brały". Jak mu nie pasowało - mogł nie kupować....

    > Nie jego wina że tak zbudowałeś/kupiłeś tak zbudowany. Twój dom - twój
    > problem. Dlaczego sąsiad ma ponosić konsekwencje tego że Ty masz więcej
    > miejsca działce, dzięki takiemu usytuowaniu domu?

    Dobre, dobre... czyli odpowiedź j.w.

    > Żądanie zamurowania okna to nie jest kwestia upiększenia, tylko
    > prywatności.

    Nie o okno mi tutaj chodziło tylko o porządne zrobienie wielu metrów
    elewacji ściany od jego strony? A czy musiałem? Oczywiście, że nie. Tylko
    pomyślałem, że z sąsiadem trzeba jakoś żyć na dobrej stopie. I po co mi było
    się kosztować? Też mogłem powiedzieć: jak Ci się nie podoba to sobie zrób na
    własny koszt! Mogłem? Dociera teraz o co mi chodzi?

    > może naruszyć
    > podstawę oraz ściany mego domu. W zamian nie mam nic. Naprawdę
    > uważasz, że tak powinno być? I to jest w porządku?
    > Szczerze mówiąc - tak uważam.

    Bez komentarza......

    > Bo np. - jaki masz dach? śnieg zimą nie spada na działkę sąsiada?
    > Odrywające się sople nie spadają na działkę sąsiada? Jeśli tak, sąsiad
    > musi zimą na swojej działce uważać co mu leci na głowę, tylko dlatego
    > że Ty masz dom w granicy.

    Dach akurat nie ma spadu na jego stronę. A zimą to on odgarnia rzucając
    śnieg na moją ścianę i później wychodzi mi wilgoć na ścianach. No ale wg
    Ciebie tak właśńie powinien robić???

    > I oczywiście żądanie żeby dom zburzył i postawił na nowo nie jest
    > "społecznie uzasadnione", ale ograniczanie z tego powodu czynności
    > które sąsiad może robić na SWOJEJ działce jest już karygodną
    > bezczelnością.

    Ja mu nie zamierzam ograniczać fantazji na całej swojej działce tylko w
    bezpośredniej odległości od mojego muru.

    > Inaczej mówiąc - jak Ci sie nie podoba że sąsiad pracując na SWOJEJ
    > działce, wpływa na Twój dom - przesuń chałupę ;-)

    Tym stwierdzeniem pokazałeś poziom swej inteligencji. Więc dyskusję z Tobą
    uważam za zakończoną.
    Bez odbioru.

    Wieslav