eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoCzy mozna sprzedac dlug i nadal samemu domagac sie zaplaty? › Re: Czy mozna sprzedac dlug i nadal samemu domagac sie zaplaty?
    From: "szomiz" <s...@k...dostawac.reklamy.przez.net>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Czy mozna sprzedac dlug i nadal samemu domagac sie zaplaty?
    Date: Sat, 15 Mar 2008 20:55:54 +0100

    Użytkownik " 666" <u...@w...eu> napisał w wiadomości
    news:frh8qi$bfn$1@news.wp.pl...
    > Czy telepsa może sprzedać zaległość (rzekomą zresztą) do firmy typu intrum
    > justicia, i nadal domagać się sama zapłaty na
    > kolejnych rozliczeniach z abonentem?

    Nie moze (znaczy nie powinna), tyle ze intrum justicia nie kupuje (do
    niedawna nie kupowalo) dlugow, ino molestowalo w imieniu TP SA (i kilku
    innych firm majacych klientow liczonych w dziesiatkach i setkach tysiecy).

    > W ten sposób jakby roszczenie do abonenta, jedno i to samo, jest wysuwane
    > dwa razy przez dwa odrębne podmioty :-o

    Bedziesz mial weselej, jak pojdzie to do Krukow albo innych Ultimow (znaczy
    do firm, ktore one reprezentuja). Wtedy w TPSA bedziesz mial teoretycznie
    zerowe saldo.

    Ale tylko teoretycznie, bo jak bedziesz chcial podpisac jakas umowe, to sie
    okaze, ze _zalegasz_ i beda odmiawiac podpisania (taka ciekawostka...).

    Mnie jednak nurtuje inny problem. W przypadku TPSA zatrudnianie zewnetrznej
    firmy do molestowania nierzetelnych klientow (czytaj: ofiar chorego systemu
    kontaktu z klientem) powinno byc _drozsze_ niz wykonanie tych zadan silami
    wlasnymi.

    Przeciez przy _takiej_ liczbie kilientow i czasie rozwiazywania spornych
    spraw wyliczenie wymaganych nakladow pracy do ich obsluzenia to czysta
    statystyka.

    No chyba, ze wlascicielem intrum justicia jest Caritas albo inne PCK...

    sz.