  • 11. Data: 2005-05-15 09:53:24
    Temat: Re: Czy moze nie wydac mi samochodu?
    Od: "Karola" <k...@p...fm>

    czyli jesli sie nie dogadaja moge wezwac policje i poprosi ich zeby
    odzyskali mi auto i dokumenty od niego? Na pewno to tak mozna rozwiazac?

  • 12. Data: 2005-05-15 10:44:10
    Od: "Heming" <h...@w...gazeta.pl>

    > "zawiozl je do swojego znajomego lakiernika do garażu żeby poprawic tam
    > pare rzeczy. Mial zaplacic jemu za wszystko", a "Przez umowę o dzieło
    > przyjmujący zamówienie zobowiązuje się do wykonania oznaczonego dzieła,
    > a zamawiający do zapłaty wynagrodzenia." (art.626 kc)
    > więc co to jest?
    > pozostaje ewentualnie rozważenie kto z kim zawarł umowę...

    > a więc jednak była umowa :)

    Tylko czy auto jest tutaj swiadczeniem?

  • 13. Data: 2005-05-15 10:52:12
    Od: "Karola" <k...@p...fm>

    Użytkownik "Heming" <h...@w...gazeta.pl> napisał w wiadomości

    > Użytkownik "kam" <X#k...@w...pl#X> napisał w wiadomości

    > skoro

    > Tylko czy auto jest tutaj swiadczeniem?

    Wydaje mi sie, ze auto nie jest swiadczeniem i chcialabym je odzyskac a nie
    czekac miesiacami na wydanie dlatego chcialabym sie upewnic czy jesli
    pojawie sie z policja po ten samochod to go odzyskam wraz z dokumentami

  • 14. Data: 2005-05-15 11:44:37
    Od: kam <X#k...@w...pl#X>

    Heming napisał(a):
    > Tylko czy auto jest tutaj swiadczeniem?

    Jednym z obowiązków przyjmującego zamówienie jest wydanie dzieła... a
    więc wydanie samochodu, trudno traktować to inaczej niż świadczenie.

    KG

  • 15. Data: 2005-05-15 11:46:56
    Od: kam <X#k...@w...pl#X>

    Karola napisał(a):
    > Wydaje mi sie, ze auto nie jest swiadczeniem i chcialabym je odzyskac a nie
    > czekac miesiacami na wydanie dlatego chcialabym sie upewnic czy jesli
    > pojawie sie z policja po ten samochod to go odzyskam wraz z dokumentami

    Wątpię, bo policja nie będzie rozstrzygać z kim właściciel warsztatu
    zawarł umowę i jakiej treści (nie jest zresztą do tego powołana). A
    rzeczywiście, co nasuwa się pierwsze, to zawarcie umowy przez
    właściciela samochodu.

    KG

  • 16. Data: 2005-05-15 12:33:44
    Od: "Karola" <k...@p...fm>

    > Jednym z obowiązków przyjmującego zamówienie jest wydanie dzieła... a
    > więc wydanie samochodu, trudno traktować to inaczej niż świadczenie.

    Ale wezcie prosze pod uwage, ze nie ma zadnej pisemnej umowy, a "lakiernik"
    nie ma warsztatu tylko garaz w ktorym prysnal lakierem samochod i tyle. Nie
    wystawi mi zadnej faktury, ani paragonu fiskalnego bo nie prowadzi
    dzialalnosci gospodarczej.
    Nie moge placic rachunkow za importera, bo dojdzie do tego, ze bede musiala
    zaplacic za hotel w ktorym sie zatrzymal jadac po auto...

  • 17. Data: 2005-05-15 15:01:31
    Od: "Heming" <h...@w...gazeta.pl>

    Użytkownik "Karola" <k...@p...fm> napisał w wiadomości

> [...]
    musiala
    > zaplacic za hotel w ktorym sie zatrzymal jadac po auto...

    Dla waznosci umowy o dzielo nie ma znaczenia forma umowy ani to czy
    lakiernik prowadzi dzialalnosc gospodarcza.

  • 18. Data: 2005-05-15 15:52:20
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik " 666" <j...@i...pl> napisał w wiadomości

    > Ma, i fakt zapłaty lub nie nie ma tu znaczenia..

    Jest coś takiego, jak ochrona posiadania i w opisanej sytuacji
    policjanci odeślą strony na drogę cywilną, a nie będą bawili się w
    rozstrzyganie, komu i czy w ogóle samochód powinien wydać dzierżyciel.

  • 19. Data: 2005-05-15 15:57:28
    Od: " 666" <j...@i...pl>

    Jasne, wmontuję sobie Twoje radio do swojego auta i będę korzystał z ochrony
    posiadania ;))
    JaC

  • 20. Data: 2005-05-15 16:03:54
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    > Który to paragraf??

    Oddanie samochodu do lakierowania jest bez wątpienia zawarciem umowy o
    dzieło. W braku odmiennej umowy przyjmującemu zamówienie należy się
    wynagrodzenie w chwili oddania dzieła. (Art. 642§1 kc) Zobowiązany do
    wydania cudzej rzeczy może ją zatrzymać aż do chwili zaspokojenia lub
    zabezpieczenia przysługujących mu roszczeń o zwrot nakładów na rzecz
    oraz roszczeń o naprawienie szkody przez rzecz wyrządzonej (prawo
    zatrzymania). (Art. 461§1 kc) Przyjęcie, ze usługa nie jest świadczenie
    na rzecz nic w sprawie tak naprawdę nie zmienia, bowiem jeżeli
    świadczenia wzajemne powinny być spełnione jednocześnie, każda ze stron
    może powstrzymać się że spełnieniem świadczenia, dopóki druga strona nie
    zaofiaruje świadczenia wzajemnego. (art. 488§2 kc) Na tej podstawie
    warsztat może powstrzymać się z wydaniem pojazdu do czasu zapłaty za
    usługę.