  • 1. Data: 2005-05-14 12:25:16
    Temat: Oprogramowanie na licencji GNU
    Od: "Remek" <c...@t...cos>

    Witam.
    Jak to jest z takim oprogramowaniem. Niby posiada licencje GNU, czyli mozna
    ja kopiowac i powielac bez zadnych oplat ( oraz zmian)
    Chodzi tu glownie o program biurowy StarOffice.
    Niby jest darmowy ale na stronach sun trzeba dokonac oplaty.
    Rozumiem ze za wysylke oraz kopie...no chyba ze sie myle.
    Co nalezy zrobic aby oprogramowanie w firmie bylo legalne? (licencja GNU)

    Czy nalezy jednak dokonac zakupu, czy tez wystarczy sciagniecie tego
    programu z sieci?

    --
    Remek www.remig.cad.pl
    Nie martw sie o jutro, martw sie jak go doczekasz.

  • 2. Data: 2005-05-14 13:04:35
    Temat: Re: Oprogramowanie na licencji GNU
    Od: "Przemek R..." <p...@t...gazeta.pl>

> [...]
    > Chodzi tu glownie o program biurowy StarOffice.
    > Niby jest darmowy ale na stronach sun trzeba dokonac oplaty.

    scaignij z ux.pl , bron boze nie dajz siebie zrobic jelenia przez
    openoffice.com.pl

    a temat gnu byl wiele razy na grupie, spojrz w archiwum.

    P.

    ps
    mozeszz spokojnie sciagnac i uzywac za darmo

    --
    http://cafe.love-office.com
    ... Molestowanie Seksualne, miłość, seks, kłopoty małżeńskie, pamiętnik ...

  • 3. Data: 2005-05-14 13:46:41
    Od: "Remek" <c...@t...cos>

    wiem, ale czy jak sciagne na uzytek firmy to bedzie legalne??

  • 4. Data: 2005-05-14 13:52:47
    Od: "Przemek R..." <p...@t...gazeta.pl>

    Użytkownik "Remek" <c...@t...cos> napisał w wiadomości
    > wiem, ale czy jak sciagne na uzytek firmy to bedzie legalne??

    archiwum prawde Ci powie ... :-)

    tak bedzie to legalne.
    A Sun moze pobierac nawet i za sam program (bez nosnika) oplaty bowiem sa
    autorami tego oprogramowania.

    P.

  • 5. Data: 2005-05-14 14:07:04
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Remek wrote:

> [...]
    > Rozumiem ze za wysylke oraz kopie...no chyba ze sie myle.
    > Co nalezy zrobic aby oprogramowanie w firmie bylo legalne? (licencja GNU)

    Błogosławieni ci, co czytają, albowiem oni dostąpią oświecenia ;->

    Skoro już nalazłeś stronę SUNa, to sobie doczytaj, za to te opłaty
    (dokumentacja, wsparcie techniczne, ładne opakowanie...)

  • 6. Data: 2005-05-14 14:08:42
    Od: Michal Bien <m...@w...uw.edu.pl>

    Remek <c...@t...cos> wrote:

> [...]
    > Chodzi tu glownie o program biurowy StarOffice.
    > Niby jest darmowy ale na stronach sun trzeba dokonac oplaty.

    Bo AFAIK Star Office 7/8 nie jest na GNU GPL a na specyficznej
    licencji komercyjnej Suna. Sun udostepnil na licencji GNU GPL zrodla SO 5
    i na tej podstawie rozwijany jest [ze swietniym skutkiem] pakiet Open
    Office.
    Co do samego Open Office - choc projekt wywodzi sie z GNU GPL poza ta
    licencja [z OpenOffice.org, jedna z licencji ux.pl] wystepuje rowniez na
    licencjach komercyjnych - np: u naciagaczy z OpenOffice.com.pl i jako opcja
    z ux.pl.

    > Rozumiem ze za wysylke oraz kopie...no chyba ze sie myle.
    > Co nalezy zrobic aby oprogramowanie w firmie bylo legalne? (licencja
    > GNU)

    Uzywac zgodnie z licencja. W tym GNU GPL. Nie daj sie zwariowac - na
    ludziach majacych jak Ty watpliwosci zeruja dystrybutorzy pokroju
    OpenOffice.com.pl. Ludzie z ux.pl daja wolny wybor i to jest OK.
    Co do OpenOffic.com.pl - widzialem ich "certyfikat autentycznosci" taki
    czarnobialy, kwadratowy wzorowany na starych certyfikatach MS z czasow
    Windows95OSR2 i sie prawie zagotowalem. W samej jego tresci dystrybutor
    straszy klientow ze jak nie beda go mieli, za uzywanie OpenOffice grozi
    odpowiedzialnosc karna i cywilna. Z celowo niejasnego kontekstu wynikaloby
    ze nie tylko OO od oo.com.pl, ale dowolny OO uzywany w PL.
    Poza tym sklepokrazcy - przedstawiciele OO.com.pl [przynajmniej sztuk dwie,
    na jakich ja trafilem] sa wrecz antypatyczni i strasza klientow. Chodza od
    sklepu do sklepu i pytaja ile wstawionych pudelek oo.com.pl sie sprzedalo.
    Na odpowiedz sprzedawcy, ze ani jedna przez tydzien przedstawiciel handlowy
    pod nosem grozil "zobacza co bedzie sie dzialo jak zrobimy kontrole". Akrat
    bylem w sklepie komputerowym i dosc ironicznie spytalem co przemawia za
    uzywaniem ich platnej wersji OO w stosunku do OO od ux.pl, ktorej uzywam w
    domu. Dystrybutor odpowiedzial ze jak bedzie kontola to nie udowaodnie, ze
    oprogramowanie od ux.pl na GNU GPL to nie jest piracki soft.
    Ja wymieklem.

    > Czy nalezy jednak dokonac zakupu, czy tez wystarczy sciagniecie tego
    > programu z sieci?

    Wystarczy sciagniecie i uzywanie zgodnie z licencja. Slynne "domiary
    podatkowe" - z czego MF zreszta sie oficjalnie wycofalo - dotyczyly
    nadgorliwego przedsiebiorcy, ktory zaksiegowal linuksa i OO pod kwota 0 zl.
    Na ten widok kazdemu kontolerowi skarbowemu zapala sie czerwona lampka.
    Tego sie po prostu nie ksieguje, albo ksieguje cene gazetki komputerowej
    z OO za kilkanascie zl. Mimo ze wiem ze niepotrzebne, to dla swietego
    spokoju sam kupilem do kancelarii plytke z kwietniowego Entera - byl KAV
    5.0 PERSONAL PRO z licencja komercyjna, Fedora Core3, wlasnie OO od UX.pl
    i sporo innego softu - np Visual Route 8.0 z pelna licencja, itd.

    --
    Pozdrawiam, Michal Bien
    mailto:m...@m...uw.edu.pl #GG:351722 #ICQ:101413938

  • 7. Data: 2005-05-14 14:12:48
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Michal Bien wrote:

> [...]
    > domu. Dystrybutor odpowiedzial ze jak bedzie kontola to nie udowaodnie, ze
    > oprogramowanie od ux.pl na GNU GPL to nie jest piracki soft.

    Trzeba było go nagrać i złożyć donos, że stosuje goźby karalne :-D
    (grozi nieuzasadnioną sprawą karną w celu wymuszenia zakupu jego towaru)

    PS: tak, czasem bywam wredny ;->

  • 8. Data: 2005-05-14 17:19:39
    Od: "Artur M. Piwko" <p...@p...kielce.pl>

    In the darkest hour on Sat, 14 May 2005 14:25:16 +0200,
    Remek <c...@t...cos> screamed:

    StarOffice nie jest na licencji GNU.

    Artur

    --
    [ Artur M. Piwko : Pipen : AMP29-RIPE : RLU:100918 : From == Trap! : SIG:226B ]
    [ 19:19:00 user up 10611 days, 7:14, 1 user, load average: 0.06, 0.06, 0.06 ]

    Everything ends badly. Otherwise it wouldn't end.

  • 9. Data: 2005-05-14 17:20:33
    Od: "Artur M. Piwko" <p...@p...kielce.pl>

> [...]
    > ja kopiowac i powielac bez zadnych oplat ( oraz zmian)
    > Chodzi tu glownie o program biurowy StarOffice.

    http://www.staroffice.pl/index.php?pl=licencja.html

    Artur

  • 10. Data: 2005-05-14 17:41:06
    Od: vasa <e...@s...se>

    Artur M. Piwko wrote:
    > In the darkest hour on Sat, 14 May 2005 14:25:16 +0200,
    > Remek <c...@t...cos> screamed:

    > StarOffice nie jest na licencji GNU.
    > http://www.staroffice.pl/index.php?pl=licencja.html
    >
    > Artur

    Panie Dupko, przepraszam, Piwko.

    Podajesz link do jakiegos nieudanego tlumaczenia.

    "Ograniczone prawa administracji Stanów Zjednoczonych. W przypadku
    nabycia Oprogramowania przez lub w imieniu administracji Stanów
    Zjednoczonych lub tez. przez bezpos'redniego kontrahenta albo podwykonawce;
    (jakiegokolwiek stopnia) administracji Stanów Zjednoczonych, prawa
    administracji do tego Oprogramowania i towarzysza;cych mu dokumentów be;da;
    ograniczone wy?a;cznie do tych, które okres'la niniejsza Umowa, i
    pozostana; one w zgodzie z naste;puja;cymi przepisami: 48 CFR 227.7201 do
    227.7202-4 (przy nabyciu przez Departament Obrony (DOD)) oraz 48 CFR
    2.101 i 12.212 (przy nabyciu przez jednostki inne niz. DOD)."

    Dupek tlumacz nawet nie polapal sie co to CFR

    "Niniejsze Oprogramowanie stanowi tajemnice; handlowa;"

    ROTFL

    "Przepisy prawa mie;dzynarodowego prywatnego nie be;da; mia?y zastosowania."

    ROTFL Jelonkow szukaja. Od kiedy jakis dupek z Sun ma prawo
    uniewazniania umow miedzynarodowych? W kieleckiem u Piwka moze te numery
    odchodza. U mnie nie.

    "ANI SUN, ANI JEGO LICENCJODAWCY NIE BE;DA; W Z.ADNYM WYPADKU
    ODPOWIEDZIALNI ZA UTRATE; DOCHODÓW, ZYSKÓW I DANYCH, ZA JAKIEKOLWIEK
    SZKODY SZCZEGÓLNE, POS'REDNIE, WTÓRNE, PRZYPADKOWE ORAZ ODSZKODOWANIA O
    CHARAKTERZE NAWIA;ZK"

    Yeah, right. Nawizka nalezy sie juz za samo pisane takich bzdur.