    From: Sarpedon <k...@g...com>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Czy moge zwrocic pekniete narzedzie?
    Date: Mon, 12 Oct 2009 02:13:21 -0700 (PDT)

    On 12 Paź, 10:38, "Q" <n...@s...pl> wrote:
    > W sobote kupilem zestaw wykretakow za ok 50zl.
    > Niestety wykretak, ktory mial uratowac mi dupe
    > jeszcze bardziej mnie pograzyl
    > pekajac w srubie, ktora mialem wykrecic.
    >
    > Czy mam jakiekolwiek szanse/prawa na zwrot
    > tych narzedzi (wykretakow)?
    > /ew. zamiane na nowy zestaw...

    oczywiscie. idziesz do sklepu z towarem i paragonem i skladasz
    reklamacje w postaci ustnego lub pisemnego zawiadomienia o
    niezgodnosci towaru z umowa (bo towar mial byc dobrej jakosci) i
    domagasz sie zwrotu gotowki (ustawa nic o tym nie wspomina, ale warto
    dodac, bo wiele sklepow nie bawi sie w reklamacje i zwraca gotowke)
    lub wymiany towaru na nowy (tu juz jest ustawowy zapis).

    jak udowodnisz koszty transportu (np. bilet autobusowy), to takze moze
    sie to wliczac do reklamacji.