    From: "Piotr [trzykoty]" <t...@o...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Czy mogę wnieść własny napój?
    Date: Tue, 10 Nov 2009 23:57:02 +0100

    "Łukasz Kalbarczyk" <l...@t...net> wrote
    > No ale problem jest na przykład taki, że nie mam ochoty na popcorn i
    > nachosy, tylko na wodę i bułkę (załóżmy, że nie kruszę) - i ją sobie
    > niosę.

    Nikt Cię nie zmusza do popcornu... A bułki nie oferują.
    Zawierasz umowę o usługę na pewnych zasadach.
    Umowa to zobowiązanie wszystkich stron. Ty się zobowiązujesz zapłacić i
    przestrzegać reguł, oni dostarczyć Ci usługę o pozimie wyspecyfikowanym lub
    nie i ustalonym zgodnie z ogólnie przyjętym społecznoekonomicznym jej
    charakterem.
    Oni oferują usługę: wchodzi i kupisz ich jedzenie.
    A Ty oczekujesz innej, że wejdziesz ze swoim jedzeniem, ale takiej usługi
    oni akurat nie oferują i nie mają żadnego obowiązku oferować.
    Ustalenie zasady, że nie należy wnosić jedzenia nie narusza żadnych praw,
    więc może być częścią zasad świadczenia tejże ich usługi.