  • Data: 2005-07-27 22:12:24
    Temat: Re: Czy mogę sprzedać mieszkanie swojej żonie
    Od: "Włodzimierz Matuszewski" <a...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Mam taki problem - ponieważ mamy do zrealizowania książeczkę mieszkaniową
    > nasunął nam się taki pomysł aby sprzedać żonie mieszkanie (przed ślubem
    > byłem
    > jego właścicielem) i wtedy zagarnąć wkład z książeczki mieszkaniowej +
    > premię
    > gwarancyjną.

    Radzę w pierwszej kolejności podejść do banku i poprosić o wyliczenie
    wysokosci premii gwarancyjnej. Kupując mieszkanie, ponosisz koszty
    notarialne i inne. Pytanie, czy w Twoim przypadku się to opłaca.

    > Czy wiecie może czy jest taka możliwość sprzedaży mieszkania żonie ? (nie
    > podpisywaliśmy przed ślubem intercyzy).

    Teoretycznie nie widzę przeszkód. Idziesz do notariusza, sprzedajesz swój
    majątek odrębny żonie, a ona oswiadcza, ze pozostaje w związku małżeńskim i
    kupuje mieszkanie z majątku wspólnego i na rzecz majątku wspólnego.