  • 1. Data: 2002-08-31 16:54:46
    Temat: Czy mogę obejrzeć przesyłkę kurierską zanim za nią zapłacę?
    Od: "Slawomir Sikora" <s...@h...pl>

    Cześć!
    Ostatnimi czasy bardzo modna i wygodna staje się sprzedaż
    przez internet. Mam w związku z tym następujące pytanie:

    Czy instnieje procedura prawna, która umożliwia klientowi
    wgląd do przesyłki (np. na poczcie) jeszcze przed uiszczeniem
    opłaty?

    Pozdrawiam
    Sławek.

  • 2. Data: 2002-08-31 17:17:53
    Od: "columb" <krzys@[!no-spam!]s-i.one.pl>

    Użytkownik "Slawomir Sikora" <s...@h...pl> napisał w wiadomości
    > Cześć!
    > Ostatnimi czasy bardzo modna i wygodna staje się sprzedaż
    > przez internet. Mam w związku z tym następujące pytanie:

    Musisz uwazac, chociaz jedna z firm kurierskich (nie pamietam, czy to UPS,
    czy SERVISCO, czy STOLICA) umozliwiaj taka trasakcje. Popytaj na
    infoliniach/na stronach internetowych popatrz...

    Ja typuje UPS (moim zdaniem najlepsza firma kurierska- np. nie place za
    przyjazd po przesylki, a Stolica chce mnie kasowac).

    A tak na marginesie, to kiedys kurier zapomnial o mojej przesylce- na
    szcescie nic pilnego- chociaz jak zadzwonilem do nich dlaczego nie bylo
    kuriera i czy jeszcze bedzie (mieszkam 45 KM od ich nablizszego punktu) to
    oni powiedzieli ze kurier byl juz w moim terenie i widocznie zapomnial.
    Oczywiscie, jesli to cos pilnego to przyjada za godz, a jesli moze poczekac
    do jutra to przesylka pojdzie gratis! To byly akurat dwie paczki, nic
    pilnego... W ramach przeprosin dostalem kilka gadgetow i wszystko poszlo na
    koszt UPS (6 KG, 1KG) I to bez zadnego proszenia, grzecznie kuluralnie- sam
    facet zaproponowal itp :) Naprawde sa szybcy i ogolnie bardzo zadowolony
    jestem z UPSa. Sorry za ta reklame, ale wydaje mi sie ze o dobrych zeczach
    nalezy pisac rownie czesto- jak nie czesciej - niz o zlych :) Dodam ze
    jestem "osoba prywatna", nie pracuje, nie pracowalem i pewnie nie bede
    pracowal w zadnej z firm kurierskich. Rowniez nie mam rodziny ani znajomych
    w zadnej firmir kurierskiej. A wyrazona opinia jest OT i jest subiektywna
    :))))

    > Czy instnieje procedura prawna, która umożliwia klientowi
    > wgląd do przesyłki (np. na poczcie) jeszcze przed uiszczeniem
    > opłaty?

    Nie. Ale mozesz poprosic o kisyjne otwarcie przesylki, przy np. kierownicce
    Poczty (oczywiscie, jesli ona sie zgodzi i bedzie miala na to chec).
    Taki protokol to bardzo wazna sprawa, powaznie ulatwia rozmowy z
    prokuratorem (pieniadze, ktore wplacisz- sa zatrzymywane do czasu
    wyjasnienia sprawy). Latwiej tez dorwac i udowodnic EWENTUALNAMU przestepcy
    jego wine :)
    Ale zasada jest jedna- jesli chcesz cos kupic i jest to tansze o np. 50% "bo
    costam, costam", a koles jest malo wiaryoodny- to naprawde daruj to sobie...
    > Pozdrawiam
    > Sławek.

    Pozdrawiam!
    Krzys.

  • 3. Data: 2002-08-31 17:57:46
    Od: "N30" <n...@h...sk.no.spam>

    W tych jakze trudnych czasach Użytkownik z przepieknym mailem
    <s...@h...pl> wydziergal :

    > A co najlepiej zrobić w sytuacji, jeśli zdarzy się już tak,
    > że w paczce znajdę cegłę? :)
    > Czy pośrednictwo firmy kurierskiej może w takim
    > przypadku posłużyć jako materiał dowodowy w sprawie
    > przeciwko oszustowi? Czy firma kurierska ma obowiązek
    > świadczyć w takiej sprawie?

    jesli chodzi o paczuszki to w ciagu 10 dni mozesz oddac paczuszke bezwzgled
    na okolicznosci a jesli nie beda chcieli jej przyjac, to mozesz im sprawe w
    sadzie konsumenckim wytoczyc a jelsi nie beda chcieli sie zglosic to w
    zwyklym sadzie. Wystarczy imho paczke otworzyc przy kims z rodziny (moze byc
    kurier) to tylko swiadek w ew. procesie.
    a tak btw nie spotkalem sie jeszcze z wyjebka kupujac cos przez internet ;]
    i nie slyszalem by kogos z moich znajomych to spotkalo. [ow zakupy robie
    srednio 1-2 razy w miesiacu od ponad rou]

    n...@s...pl

    [22:45]<Vader_> mowisz ze przez lacze analne lepiej wiedza przechodzi?
    :P

  • 5. Data: 2002-08-31 19:04:21
    Od: "Slawomir Sikora" <s...@h...pl>

    Może faktycznie Polacy już dorośli do transakcji za pośrednictwem
    internetu. Kto wie...

    Dziękuję za odpowiedzi
    o pozdrawiam.

  • 6. Data: 2002-08-31 21:29:15
    Od: Marcyś <m...@N...pl>

    > Może faktycznie Polacy już dorośli do transakcji za pośrednictwem
    > internetu. Kto wie...

    To by było zbyt piękne.
    Oszustw takich jest coraz więcej, ale dotyczy
    to sprzedaży poprzez aukcje lub ogłoszenia
    zamieszczane w internecie, nie spotkałem się
    z tym w przypadku sklepów internetowych.

    Paczkę należy otworzyć przy świadku, najlepiej
    w obecności doręczyciela.

  • 7. Data: 2002-09-01 02:28:39
    Od: Marcin Debowski <a...@n...net>

    Dnia Sat, 31 Aug 2002 19:57:46 +0200 w artykule <akr0t8$7fv$1@news.tpi.pl>
    N30 <n...@h...sk.no.spam> napisano co następuje:
    > W tych jakze trudnych czasach Użytkownik z przepieknym mailem
    ><s...@h...pl> wydziergal :

    Wtedy masz do czynienia z próbą wyłudzenia pieniędzy i powiadamiasz
    policję, jak również, jeśli byłoby to np. allegro, to to ostatnie. Gorzej
    jak nie masz świadków otwarcia paczki (o czym ten wątek), ale nawet wtedy
    trzeba powiadomić, bo dany gagatek zwykle próbuje naciągnąć więcej niż
    jedną osobę i wtedy sąd może dać ci wiarę nawet bez protokołu otwarcia
    paczki.

    Jeśli zostało to przy nich otwarte, to jak najbardziej. Jeśli zamiast
    towaru jest cegła (czy w ogóle coś się nie zgadza) to sporządzacie
    protokół który z kurierem podpisujecie. To jest podstawa do dalszych
    roszczeń. Zapewne można i bez protokołu, ale co na papierze to na
    papierze.

> [...]
    > zwyklym sadzie. Wystarczy imho paczke otworzyc przy kims z rodziny (moze byc
    > kurier) to tylko swiadek w ew. procesie.

    Swietna rada. Więcej takich. Jak odeśle im cegłe a świadczyć będzie ktoś
    tak wiarygodny jak najbliższa rodzina, to sam może być posądzony o próbę
    wyłudzenia. I w ogóle prawo odsyłania w ciągu 10 dni to nie ten przypadek.

    > a tak btw nie spotkalem sie jeszcze z wyjebka kupujac cos przez internet ;]
    > i nie slyszalem by kogos z moich znajomych to spotkalo. [ow zakupy robie
    > srednio 1-2 razy w miesiacu od ponad rou]

    Poczytałbyś dłużej i tę grupę i pl.soc.prawo to wiele byś usłyszał. Temat
    wałkowany dziesiątki razy.

    --
    Marcin

  • 8. Data: 2002-09-01 02:32:57
    Od: Marcin Debowski <a...@n...net>

    Dnia Sat, 31 Aug 2002 23:29:15 +0200 w artykule <akrfbo$7fe$1@news.tpi.pl>
    Marcyś <m...@N...pl> napisano co następuje:
    > Paczkę należy otworzyć przy świadku, najlepiej
    > w obecności doręczyciela.

    MSZ koniecznie w obecności doręczyciela (tj w momencie doręczenia), bo
    potem dany gagatek może się bronić że nie ma żadnej gwarancji, że po
    doręczeniu paczka nie była otwierana.

    --
    Marcin

  • 9. Data: 2002-09-01 02:35:02
    Od: Marcin Debowski <a...@n...net>

> [...]

    > i nie slyszalem by kogos z moich znajomych to spotkalo. [ow zakupy robie
    > srednio 1-2 razy w miesiacu od ponad rou]

    Poczytałbyś dłużej i tę grupę i pl.misc.konsumenci to wiele byś usłyszał.

  • 10. Data: 2002-10-24 10:41:19
    Od: "milano" <k...@o...pl>

> [...]

    Wystarczy imho paczke otworzyc przy kims z rodziny (moze byc

    > Poczytałbyś dłużej i tę grupę i pl.misc.konsumenci to wiele byś usłyszał.

    Ja rowniez czesto sprzedaje i kupuje na Allegro, i naszczwescie mnie nic
    zlego nie spotkalo, natomiast moj brat mial pecha kupil uszkodzony dysk
    twardy, uszkodzony procesor, i w jednej paczce bylo zupelnie cos innego.
    Otwieral przy kurjerze, i odrazu zablokowali pobranie, tzn kurier musial
    pobrac pieniadze ale przytzymywal je, powiadomili policje....
    jak dalej bylo nie wiem bo nie rozmawialem z Bratem na ten temat. Ale z
    tego co slyszalem gagateki naciagnely nie jednego kupujacego.
    Wiec dorze jest jednak przeciagnac sprawe odbioru i otworzyc paczke przy
    dostawcy i jesli to mozliwe sprawdzic czy to cokupilismy jest sprawne.
    Swiadek jest tu jak najbardziej wskazany.
    Krzysztof