eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoCzy mogę obejrzeć przesyłkę kurierską zanim za nią zapłacę? › Re: Czy mogę obejrzeć przesyłkę kurierską zanim za nią zapłacę?
    From: Marcin Debowski <a...@n...net>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Czy mogę obejrzeć przesyłkę kurierską zanim za nią zapłacę?
    Supersedes: <s...@l...localdomain>
    Date: Sun, 1 Sep 2002 04:35:02 +0200

    Dnia Sat, 31 Aug 2002 19:57:46 +0200 w artykule <akr0t8$7fv$1@news.tpi.pl>
    N30 <n...@h...sk.no.spam> napisano co następuje:
    > W tych jakze trudnych czasach Użytkownik z przepieknym mailem
    ><s...@h...pl> wydziergal :

    Wtedy masz do czynienia z próbą wyłudzenia pieniędzy i powiadamiasz
    policję, jak również, jeśli byłoby to np. allegro, to to ostatnie. Gorzej
    jak nie masz świadków otwarcia paczki (o czym ten wątek), ale nawet wtedy
    trzeba powiadomić, bo dany gagatek zwykle próbuje naciągnąć więcej niż
    jedną osobę i wtedy sąd może dać ci wiarę nawet bez protokołu otwarcia
    paczki.

    Jeśli zostało to przy nich otwarte, to jak najbardziej. Jeśli zamiast
    towaru jest cegła (czy w ogóle coś się nie zgadza) to sporządzacie
    protokół który z kurierem podpisujecie. To jest podstawa do dalszych
    roszczeń. Zapewne można i bez protokołu, ale co na papierze to na
    papierze.

    > jesli chodzi o paczuszki to w ciagu 10 dni mozesz oddac paczuszke bezwzgled
    > na okolicznosci a jesli nie beda chcieli jej przyjac, to mozesz im sprawe w
    > sadzie konsumenckim wytoczyc a jelsi nie beda chcieli sie zglosic to w
    > zwyklym sadzie. Wystarczy imho paczke otworzyc przy kims z rodziny (moze byc
    > kurier) to tylko swiadek w ew. procesie.

    Swietna rada. Więcej takich. Jak odeśle im cegłe a świadczyć będzie ktoś
    tak wiarygodny jak najbliższa rodzina, to sam może być posądzony o próbę
    wyłudzenia. I w ogóle prawo odsyłania w ciągu 10 dni to nie ten przypadek.

    > a tak btw nie spotkalem sie jeszcze z wyjebka kupujac cos przez internet ;]
    > i nie slyszalem by kogos z moich znajomych to spotkalo. [ow zakupy robie
    > srednio 1-2 razy w miesiacu od ponad rou]

    Poczytałbyś dłużej i tę grupę i pl.misc.konsumenci to wiele byś usłyszał.
    Temat wałkowany dziesiątki razy.

    --
    Marcin