    From: zly <b...@N...fm>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Czy moga mnie
    Date: Tue, 27 Dec 2011 20:36:15 +0100

    Dnia Tue, 27 Dec 2011 16:30:37 +0100, Andrzej Lawa napisał(a):

    > Jakie złodziejstwo?

    Srakie. A jak inaczej nazwiesz niepłącenie za towary/usługi?

    > Skoro (jak widać) jesteś za głupi, żeby zrozumieć co
    > piszę, to przynajmniej nie imputuj mi swoich kretyńskich przemyśleń, OK?

    To ja pisałem, że normalne w biznesie jest niepłacenie swoich zobowiązań?

    > Nie piszę o tolerowaniu. Piszę o uwzględnieniu w biznesplanie.

    Piszesz, że to normalne.

    > Jeśli ktoś plajtuje z powodu jednego niesolidnego klienta (i to takiego,
    > którego "niesolidność" sprowadza się do ledwie 3-miesięcznej zwłoki
    > wyrównanej potem odsetkami) no to sorry winentou, ale taki gamoń w ogóle
    > nie powinien brać się za biznesy.

    A ilu klientom może wynajmować to samo mieszkanie?

    > Znowu coś sobie ubzdurałeś... Ja tylko domagam się, abyś był
    > konsekwentny. Skoro umowa to dla ciebie świętość,

    Dokłądnie ja tak sobie bzduram jaki ty. Nie pisałem o umowie, tylko o
    kasie.

    > to dlaczego nie umowa
    > z bankiem? Kali ukraść krowy...?

    Jak napisałem niżej w przypadku umowy z bankiem nikt nikomu nic nie kraść

    > I znowu kłamiesz (lub wykazujesz się głupotą).

    I tak sobie możemy w nieskończoność

    > To nie jest rzeczywisty problem, bo prowadzący działalność powinien mieć
    > stosowny margines bezpieczeństwa, dzięki czemu takie opóźnienie nie
    > powinno go zaboleć.

    A klienci powinni płacić w terminie. To co ludzie powinni, a rzeczywistość
    to dwie różne sprawy.

    > Chociażby kwestia kaucji - zwyczajowa to w sumie dwa czynsze, więc tak
    > na prawdę wynajmujący dopiero po trzech miesiącach niepłacenia byłby "do
    > tyłu"... o jeden czynsz. I w tym momencie upływałby ustawowy termin
    > wypowiedzenia.

    Widocznie coś w międzyczasie poszło nie tak. Nie każdy kto wynajmuje
    mieszkanie musi być biznesmenem z MBA i prowadzić działalność. I zaręczam
    ci, że tak nie jest. Uważasz, że wszyscy ci ludzie powinni przestać
    wynajmować innym mieszkania, bo 'psują rynek'?

    > Jeśli ktoś tak partacko bierze się za interesy, że trzymiesięczne
    > opóźnienie jednego klienta go "zabija", to lepiej dla wszystkich będzie,
    > jeśli jak najszybciej splajtuje i przestanie psuć rynek.

    Pfff... psuć rynek, dobre :)
    --
    marcin