    From: " Lokator" <m...@g...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Czy moga mnie
    Date: Tue, 27 Dec 2011 15:30:53 +0000 (UTC)

    Tomasz Kaczanowski <kaczus@dowyciecia_poczta.onet.pl> napisał(a):

    > Nie jestem pewien, ale chyba dzięki lenistwu p.osłów przestały działać
    > niektóre zabezpieczenia lokatorów, więc nic dziwnego, że chce się pozbyć
    > lokatorów uciążliwych, jak może:
    > http://www.lex-pol.pl/2011/07/wraca-eksmisja-na-bruk
    /

    1. Ale czy nawet w tym przypadku jednak tego rodzajy eksmisja nie dotyczy
    czasu POZA "okresem ochronnym"? Czy też może w ogóle tego rodzaju najem "nie
    zna" pojęcia okresu ochronnego?

    2. Czy w przypadku, gdy właściciel mieszkania mieszka praktycznie na stałe za
    granicą - a w Polsce jedynie się pojawia (załatwiając sprawy ze mną przez
    pełnomocnika) - można w ogóle mówić o "najmie okazjonalnym". Znalazłem
    stwierdzenie: "Warunkiem stosowania najmu okazjonalnego jest to, by lokal
    będący przedmiotem najmu służył właścicielowi do zaspokajania jego potrzeb
    mieszkalnych. Dodatkowo właściciel przejściowo nie korzysta w całości lub w
    części ze swojego lokalu w celu zaspokojenia własnych potrzeb mieszkaniowych".

    Nie wiem, gdzie właściciel jest zameldowany - być może w tym wynajmowanym
    również - ale de facto cały czas spędza za granicą, w Polsce jedynie
    pojawiając się w sumie na ok. miesiąc w roku. NIE MIESZKA w tym czasie "u
    mnie", tj. w pomieszczeniach, które wynajmuję. Nie bardzo rozumiem ową
    "przejściowość" - i jak ona się ma do tej sytuacji. Czy jeśli nie korzysta
    przez 20 lat - to też jest "przejściowo"?

    http://www.eporady24.pl/najem_okazjonalny,pytania,4,
    47,61.html

    3. Widzę także stwierdzenia:

    Do najmu okazjonalnego nie mają zastosowania przepisy powołanej ustawy, za
    wyjątkiem:
    [..]
    2. Terminów wypowiedzenia i formy wypowiedzenia, oraz przyczyn ustawowego
    wypowiedzenia tak zawartej umowy:
    a. forma wypowiedzenia pisemna pod rygorem nieważności,
    b. termin wypowiedzenia co najmniej miesięczny, na koniec miesiąca kalendarzowego.
    c. przyczyny wypowiedzenia ustawowego.

    To znaczy, że skoro mowa o "przyczynach", to w dalszym ciągu przyczyną może
    być TRZYMIESIĘCZNY okres zalegania, a nie półtoramiesięczny?

    I jak rozumieć "forma wypowiedzenia pisemna pod rygorem nieważności"? Wysłano
    mi to, co właściciel uważa za "wymówienie" - po prostu w mailu. Czy to jest
    "forma pisemna" w rozumieniu cytowanych przepisów? Nic innego nie otrzymałem.