  • Data: 2002-07-09 22:47:07
    Temat: Re: Czy łamię prawo?
    Od: "Marta Wieszczycka" <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    "Maciej Róg" <m...@p...onet.pl> wrote in message
    news:agfetv$rkg$1@news.onet.pl...
    > Witam!
    > W Internecie mam stronę poświęconą mojej rodzinie. Są tam dane dotyczące
    > krewnych typu: imię i nazwisko, data urodzenia i ewentualnie śmierci (bez
    > adresu). Nikogo o zgodę nie pytałem. Czy łamię ustawę o ochronie danych
    > osobowych?
    Nie, nie lamiesz. Mowi o tym art. 3 ust. 4. ustawy o ochronie danych
    osobowych:
    "Ustawy nie stosuje się do osób fizycznych, które przetwarzają dane
    wyłącznie w celach osobistych lub domowych."
    Czyli to nie Twoj problem.
    Przytoczony przez mojego przedpisce art. 23 stanowi podstawe przetwarzania
    danych tylko wtedy, kiedy sprawa podlega pod przepisy ustawy. A Twoj
    przypadek jest spod dzialania ustawy wylaczony.
    Ps. Konsultowalam to z bylym inspektorem w Biurze Generalnego Inspektora
    Ochrony Danych Osobowych, wiec mozesz sie nie martwic.
    Pozdrawiam,
    Marta