  • Data: 2007-05-04 13:25:55
    Temat: Re: Czy ktoś może mi wytłumaczyć?
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    news:f1f4dr$16jb$1@news2.ipartners.pl...
    > Co rzecznik Policji chciał przekazać? I czym się różni Wyłudzenie impulsów od
    > niekorzystnego rozporządzania mieniem?

    Głownie kwalifikacją prawną. Wyłudzenie impulsów ujęto w art. 285 kk, zaś
    oszustwo w 286 kk. Przestępstwa zbliżone są do siebie i dawniej za starego
    kodeksu spokojnie jedno i drugie wchłaniał ówczesny zdaje się 205 art. dkk.
    Różnica w nowym przepisie jest taka, ze przy oszustwie musisz podać kwotę strat,
    podczas gdy dla wyłudzenia impulsów wystarczy samo Wyłudzenie (jak z kradzieżą
    prądu)