  • Data: 2005-11-03 21:04:22
    Temat: Re: Czy kobiete będącą w ciązy pracodawca może zwolnić
    Od: Johnson <j...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Nixe napisał(a):
    > W wiadomości <news:dkd5ms$ats$1@atlantis.news.tpi.pl>

    > Doprawdy?
    > Przeczytaj mój pierwszy post w tym wątku i pokaż, w którym miejscu się
    > mylę.

    A czemu twierdzisz że zarzucam ci że mylisz się w pierwszym poście? Czy
    ja odniosłem sie do tego twojego postu?
    Mylisz się tutaj:
    "Owszem, pomyliła.
    Przeczytaj dokładnie KP art. 177 "
    i tutaj:
    "Bo moim zdaniem nie do końca masz rację.
    Art. 177. § 1. Pracodawca nie może wypowiedzieć ani rozwiązać umowy o pracę
    w okresie ciąży [...]
    Czyli jeśli wypowiedzenie wręczył przed zajściem pracownicy w ciążę, to jak
    najbardziej ono obowiązuje.
    Gdyby jednak wręczył np. 1. lutego, a 15. lutego okazało się, że kobita od
    miesiąca czyli od 15. stycznia jest w ciąży (ale dowiedziała się o tym
    dopiero teraz), to wtedy faktycznie wypowiedzenie nie miałoby racji bytu."
    i tutaj:
    "Jeszcze jedno.
    Ja to rozumiem tak, że nie można wypowiedzieć umowy w czasie ciąży lub
    rozwiązać umowy (bez wypowiedzenia). Jeśli wypowiedzenie jest wręczone
    przed zajściem w ciążę, to rozwiązanie umowy następuje samoistnie po
    upływie okresu wypowiedzenia. Jeśli pracownica zajdzie po wręczeniu
    wypowiedzenia w ciążę, to jest to tylko i wyłącznie jej problem. "
    Jasne?

    --
    @ Johnson

    --- za treść postu nie odpowiadam