  • 1. Data: 2004-09-18 20:39:04
    Temat: Czy kierowca podczas przepisowego odpoczynku odpowiada za mienie?
    Od: "^Lan" <l...@w...pl>

    Dzien dobry,

    Kierowca ciezarowki jedzie z jednego
    panstwa do drugiego. Co pewien czas, jest
    zobowiazany do odpoczynku.
    Czy w czasie odpoczynku, kierowca odpowiada
    za ciezarowke (powierzone mu mienie) ?
    Zakladamy, ze przed udaniem sie na
    odpoczynek, kierowca wlasciwie zabezpieczyl
    mienie.

    Jeszcze jedno pytanie: czy pracodawca moze
    odmowic zgody na rozwiazanie umowy o prace,
    jesli uwaza, ze pracownik jest mu nalezny pieniadze
    za wyrzadzone szkody ?

    Z gory dziekuje,
    ^Lan.

  • 2. Data: 2004-09-18 20:54:37
    Od: Richat <r...@t...pl>

    nasz kolega ^Lan nabazgrał:

> [...]
    >
    > Jeszcze jedno pytanie: czy pracodawca moze
    > odmowic zgody na rozwiazanie umowy o prace,
    > jesli uwaza, ze pracownik jest mu nalezny pieniadze

    to chyba zalezy od umowy, czy sie zgodziles ze bedziesz odpowiadal za
    powierzone ci mienie, ale chyba firmy przewozowe maja jakies
    ubezpieczenia od takich przewozonych towarow.
    a co do drugiego to raczej nie moze, on moze co najwyzej sadzic sie z
    toba o zwrot jakis tam kosztow za szkody, ale nie moze cie na sile
    trzymac w pracy

    --
    Pozdr.Richat

  • 3. Data: 2004-09-18 21:16:28
    Od: "^Lan" <l...@w...pl>

    > to chyba zalezy od umowy, czy sie zgodziles ze bedziesz odpowiadal za
    > powierzone ci mienie, ale chyba firmy przewozowe maja jakies
    > ubezpieczenia od takich przewozonych towarow.

    Dziekuje za odpowiedz,

    W umowie nie ma wzmianki o tym, ze kierowca odpowiada
    za mienie w trakcie odpoczynku (ale mnie interesuja, co mowia
    o tym jakies ewentualne przepisy prawa).
    Istotnie, firma transportowa ma ubezpieczenie -- nie jest tu
    jednak wazne ubezpieczenie, gdyz pracodawca nie chce obciazac
    pracownika.
    Chodzi tu o udzielenie kary nagany za brak nadzoru nad
    powierzonym mieniem (w trakcie odpoczynku).
    Temat ten jest dla mnie bardzo istotny, dlatego prosze osoby
    bardziej zorientowane o odpowiedz na moje pytanie.

    Z gory dziekuje,
    ^Lan
    .

  • 4. Data: 2004-09-18 21:25:12
    Od: Richat <r...@t...pl>

    nasz kolega ^Lan nabazgrał:

> [...]
    > Temat ten jest dla mnie bardzo istotny, dlatego prosze osoby
    > bardziej zorientowane o odpowiedz na moje pytanie.

    no to niech ci pracodawca okresli jak ma twoj odpoczynek wygladac, bo
    chyba ciezko jest isc do hotelu sie wyspac i jednoczesnie pilnowac co by
    nic nie zginelo

    --
    Pozdr.Richat

  • 5. Data: 2004-09-18 23:13:05
    Od: Asmodeusz <c...@n...prv.pl>

    ^Lan wrote:

    [ ... na wyciete pytanie odpowiedzi nie znam ... ]

    > Jeszcze jedno pytanie: czy pracodawca moze
    > odmowic zgody na rozwiazanie umowy o prace,
    > jesli uwaza, ze pracownik jest mu nalezny pieniadze
    > za wyrzadzone szkody ?

    Możesz _rozwiązać_ umowę o pracę za porozumieniem stron. Jak z samej
    nazwy wynika pracodawca może się nie zgodzić. Możesz też _wypowiedzieć_
    umowę. Musisz wtedy zachować ustawowy okres wypowiedzenia. Pracodawca
    nie ma nic do gadania. Z ostatnim dniem okresu wypowiedzenia ma też
    obowiązek wystawić ci świadectwo pracy, niezależnie od tego czy uważa że
    jesteś coś wynien, czy nie.

    --
    Krzysztof 'Asmodeusz' Wachnik
    GG: 2418919

  • 6. Data: 2004-09-19 15:04:49
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "^Lan" <l...@w...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > za ciezarowke (powierzone mu mienie) ?
    > Zakladamy, ze przed udaniem sie na
    > odpoczynek, kierowca wlasciwie zabezpieczyl

    Kierowca gdy odpoczywa, to nie pracuje. Tak więc trudno uznać, że ponosi
    odpowiedzialność za mienie. W czasie swojego odpoczynku równie dobrze może
    iść do hotelu, jak i na spacer po mieście.

    W tym wypadku kierowca ewentualnie odpowiada za wybór miejsca pozostawienia
    pojazdu. Jeśli pracodawca jakiś specjalnych życzeń w tym zakresie nie
    uzewnętrzcznił, to właściwymi miejscami są wszelkiej maści parkingi - choćby
    przy stacjach paliw. Gdy pracodawca wyasygnuje odpowiednie kwoty, to załóżmy
    może oczekiwać, że samochód będzie pozostawiany na parkingach strzeżonych. A
    i tam może dojść przecież do kradzieży.

    > Jeszcze jedno pytanie: czy pracodawca moze
    > odmowic zgody na rozwiazanie umowy o prace,
    > jesli uwaza, ze pracownik jest mu nalezny pieniadze
    > za wyrzadzone szkody ?

    Nie może. Może nie wyrazić zgody na rozwiązanie umowy za porozumieniem
    stron,ale z upływem terminu wypowiedzenia może sobie dowolnie protestować. A
    co do zobowiązań finansowych, to dochodzi się ich ewentualnie przed sądami,
    jeśli strony nie mogą dojść do porozumienia, a nie poprzez świadczenie
    przymusowej pracy.