    From: Olin <k...@a...w.stopce>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Czy kierowca kijanki przyczynił się do wypadku
    Date: Thu, 28 Sep 2023 14:16:52 +0200

    Dnia Thu, 28 Sep 2023 08:12:57 +0200, PD napisał(a):

    > Ziobro mówi tak:
    > "Pytany o doniesienia medialne dotyczące pokrewieństwa funkcjonariusza,
    > który przybył na miejsce wypadku, z kierowcą bmw, odpowiedział, że
    > ustalenia śledczych tego nie potwierdziły. - Natomiast na pewno jest to
    > osoba, którą stać na najlepszych adwokatów, którzy wiedzą, jak w takich
    > sprawach kwestionować materiał dowodowy i przewrócić tezy prokuratury,
    > ewentualnie zarzuty przed sądem, gdyby prokuratura występowała z jakimiś
    > wnioskami. Prokurator musiał tak przygotować ten materiał, aby być
> [...]

    Prokurator nagle okazał się bardzo robotny, bo jednak da radę postawić
    zarzuty:

    "Prokurator zdecyduje się stawiać zarzuty. Materiał dowodowy był gromadzony
    bardzo skrupulatnie, ale warunkiem postawienia skutecznego zarzutu (...) było
    pozyskanie choćby wstępnej opinii biegłych. (...) Prokurator w oparciu o
    wstępną opinię biegłego będzie stawiał zarzuty podejrzanemu -- powiedział
    minister sprawiedliwości na konferencji prasowej."

    https://www.onet.pl/informacje/onetwiadomosci/tragic
    zny-wypadek-na-a1-zbigniew-ziobro-o-zarzutach-dla-ki
    erowcy-bmw/7lfj1me,79cfc278

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek