    From: "bella" <b...@o...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Czy jest w tym jakis haczyk??? prosba do jakiegos prawnika
    Date: Sun, 20 Jun 2004 15:25:11 +0200

    Użytkownik "KrzysiekPP" <k...@n...op.pl> napisał w wiadomości
    news:MPG.1b3f659a281f63039896cf@news.tpi.pl...

    > Moim zdaniem jest jednak zbyt malo konkretna i daje drugiej stronie
    > mozliwosc swobodnej interpretacji, zwlaszcza co do przedmiotu poufnosci.
    >
    > W ramach omawiania dziwnych umow obejrzyj sobie moze ta:
    > http://www.krzysiekpp.prv.pl/ScanImage08.jpg
    >
    > To jest tylko jedna z kilku stron. Mi osobiscie podoba sie tekst
    > "cyklant numeryczny" ;)
    >
    > --
    > Krzysiek, Krakow, http://www.krzysiekpp.prv.pl/

    ja bym chciała żebyście popatrzyli na to ze strony pracodawcy: w czasach
    obecnych, gdy na rynku króluje nieuczciwa konkurencja i każdy każdego nacina
    jak się tylko da każdy pracodawca ma prawo zabezpieczać się. a to, że jest
    zbyt szeroka interpretacja takiego zapisu- to gdzie jej nie ma? ale to i tak
    interpretacja ostateczna ewentualnie bedzie należała do sądu w razie
    dochodzenia jakichkolwiek roszczeń. Dla mnie jest to zwykła "klauzula
    poufności", która ostatnio jest bardzo popularna wśród pracodawców i jest
    normalnym dokumentem na wolnym rynku. Wyobraźcie sobie sytuację: przychodzi
    sobie bezrobotny do jakiejś firmy, która ma jakąś nową technologię
    produkcji. Zatrudnia się, w trakcie wykonywania swoich obowiązków zdobywa
    bardzo cenną wiedzę i umiejętności, wypowiada stosunek pracy i idzie sobie
    potem do konkurencji, która mu płaci dwa razy tyle, albo też zakłada właśne
    przedsiębiorstwo, które stanowi poważną konkurencję i które np. jeszcze
    obniża ceny produktów? Fajnie? Sama miałam w firmie zatrudnionych takich
    "wspaniałych" pracowników i wierzcie, ze nic dopbrego z tego nie wynikło.
    Także uważam, iz jak ktoś jest uczciwy i naprawdę zależy mu tylko na pracy
    podpisze taki dokument.

    pozdr.
    b.