  • Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Czy jest obowiązek podania hasła?
    From: Kinky <d...@h...com>
    Date: 22 Dec 2007 23:50:15 +0100

    On So 22 gru 2007 06:47:35p Skiraz alias Pablo <p...@o...pl>
    wrote in news:fkjijk$3f9$1@news.onet.pl

    > Przewiną mi się dziś artykuł o jakimś gościu, którego sądzą za
    > pedofilię w stanach, tylko maja probelm bo na kompie, który mu
    > odebrali treści są zabezpieczone hasłem, a on zły nie chce go podać
    > ;)
    >
    > I tak mnie zaczęło zastanawiać jak to by u nas wyglądało?

    Nie wiem jak jest w Stanach, ale w Polsce mozna odmowic skladania zeznan,
    ktore moga cie narazic na odpowiedzialnosc karna. Dlatego nawet nie
    musialbys sciemniac, ze zapomniales tylko po prostu nie bo nie.

    > Policja ma nakaz, rekwirują mi dysk, ale nie mogą się do niego
    > dostać. Złamanie zabezpieczeń może trwać, hmmm nawet kilka tysięcy
    > lat ;) więc szanse że policjanci sobie z kompem sami poradzą są
    > znikome.

    Najpewniej posla kompa do bieglego informatyka. A poniewaz jest spora
    szansa, ze ostatnim komputerem jaki ten z grubsza rozumial bylo male
    Atari, napisze w expertyzie, ze zadnych fikolkow nie znaleziono.

    > I teraz pytanie, czy mogą wymuszać na mnie podanie hasła?
    > Co jakbym powiedział np: że zapomniałem?

    Pamietaj, ze istnieja jeszcze alternatywne metody przesluchan, np.
    zgodnie ze stara zasada "z akumulatorem na jajach jeszcze nikt nie
    klamal" ;-)