  • Data: 2018-05-27 15:34:23
    Temat: Re: Czy ich wszystkich do reszty pokręciło?
    Od: Kviat szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2018-05-27 o 11:38, Michal Jankowski pisze:

    > Czy każde wejście na dowolną stronę to jest teraz przetwarzanie danych
    > osobowych i trzeba o tym ostrzegać?

    To już raczej nadgorliwość.
    Większość popularnych portali ma jakiś system komentowania/darmowe
    skrzynki pocztowe/inne usługi, które wymagają założenia konta, czyli
    podania jakichś tam danych. Adresu e-mail/wieku/czy co tam oni wymagają.

    I zamiast te regulaminy i informacje wyświetlać tuż przed procesem
    założenia konta, czy tuż po zalogowaniu, to na wszelki wypadek skrypty z
    wyskakującymi okienkami podpięli pod główny plik startowy i mają "z
    bani", dupochron gdyby przypadkiem na jakiejś podstronie się nie
    wyświetliło.

    A inną sprawą jest, czy gromadzenie IP/danych
    przeglądarki/ciastka/historii kliknięć z danego IP itp. (oczywiście dla
    naszego dobra, w celu wyświetlania "spersonalizowanych" reklam :))
    podpada pod przetwarzanie danych osobowych.
    Teoretycznie po IP i czasie wejścia na stronę da się od dostawcy
    internetu wyciągnąć dane abonenta. Niekoniecznie tego, co akurat
    siedział przy kompie, ale tego, kto płaci rachunki za internet.

    Takie wyciąganie danych po IP ma sens, gdy ktoś złamie prawo
    zamieszczając jakiś komentarz (itp.), ale od dawna nie widziałem, żeby
    można było komentarz zamieścić bez zakładania konta (czy przynajmniej
    powiązania z jakimś kontem fejsa, czy podobnego).
    Zresztą, o przetwarzaniu danych można chyba mówić dopiero po
    wyciągnięciu takich danych od dostawcy internetu, a nie przed?
    Więc szczerze mówiąc, też chciałbym usłyszeć jakieś logiczne
    uzasadnienie wyświetlana tego śmiecia przy każdym wejściu na stronę.

    Pozdrawiam
    Piotr