    From: "Mini Moda" <m...@N...fm>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Czy dziecko ma prawo do bezpłatnego leczenia?
    Date: Tue, 17 Jan 2012 23:06:04 +0100

    news:jf4pv4$327$1@inews.gazeta.pl...

    > Ma prawo, ale nie na podstawie "zaświadczenia z ZUS", którego nie
    > dostaniesz (po cóż ZUS ma wydawać zaświadczenia dublujące zapisy ustawy).

    No tak, tylko Zus kwestionuje zapisy tej ustawy...

    > Powinnaś raczej przekonać pielęgniarkę, że potwierdzeniem prawa do
    > bezpłatnych świadczeń jest odpowiedni wiek i obywatelstwo polskie dziecka.

    Oooo przekonać pielęgniarkę..., to jak próbować udowodnić, że nie jest się
    wielbłądem.
    To pielęgniarka zażyczyła sobie zaświadczenia :)). Argument o bezpłatnym
    dostępie dziecka do leczenia,
    nie przekonuje również jej. Pokazała mi na tablicy ogłoszeniowej zapis,
    nieaktualny zresztą, ze słowami:
    - tu pisze, ze zaświadczenie o ubezpieczeniu jest potrzebne.
    No tak na tablicy stoi jak wół:
    -dla osoby zatrudnionej przez zakład pracy, poświadczenie o zatrudnieniu.
    - dla osoby prowdzącej działalność dowód wpłaty na ub, lub zaświadczenie z
    zus, poświadczona legitymacja ubezpieczeniowa(zapis o legitymacji
    nieaktualny od co najmniej roku)
    - emeryt rencista legitymacja.

    > Inna sprawa, że całkiem możliwe, iż NFZ i tak nie zapłaci za leczenie
    > takiej osoby i może właśnie o to chodzi?

    A to akurat już mnie nie boli. Mam to gdzieś. Włożyłam tyle do zusowskiego
    wora, ze za te pieniądze leczyłabym się prywatnie przez 40 lat.

    Magda