    From: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Czy coś mi możezrobić?
    Date: Tue, 19 May 2009 00:17:49 +0200

    Użytkownik "Piotrek" <p...@p...na.berdyczow.info> napisał w wiadomości
    news:gusj2k$qt0$1@atlantis.news.neostrada.pl...
    > Tak z ciekawości spytam, gdzie jest granica roszczeń?
    > Czy jeśli w konsekwencji odmowy sprzedaży kupujący nabędzie podobne
    > mieszkanie, ale w wyższej cenie, to czy ma szansę na uzyskanie zwrotu
    > różnicy cen?
    > Piotrek

    Granica jest tam, gdzie granica możliwości udowodnienia szkody. A zatem na
    pewno niezwrócona prowizja. Na pewno udokumentowane koszty dojazdu do
    banku. Udokumentowane koszty jakiś zaświadczeń, wyceny czy innych
    koniecznych do zaciągnięcia kredytu opinii. Te roszczenia be zająknięcia
    sąd powinien uznać.

    Co do różnicy w cenie mieszkania, to już bym był bardziej sceptyczny.
    Mieszkanie mieszkaniu - zwłaszcza na wtórnym rynku - absolutnie nie jest
    równe. Różnice w wyposażeniu, usytuowaniu, sąsiadach i masa innych
    elementów. Co więcej, próba wykazania, że akurat to mieszkanie było
    zdecydowanie tańsze szybko doprowadzi do wniosku, że nabywca chciał
    wyzyskać niewiedzę sprzedających, a nawet ich oszukać.

    Natomiast może wyniknąć konieczność pokrycia kosztów najmu tymczasowego
    lokum, jeśli nabywca poprzednie mieszkanie przykładowo sprzedał i musiał je
    opuścić. Liczył na zamieszkanie w nowym, a tu nowego nie ma.